De neînvis. O poveste despre supraviețuire
Descriere
In aceasta carte tulburatoare, Laura Hillenbrand repovesteste pentru tineri uluitoarea odisee a lui Louis Zamperini, delincvent incorigibil in adolescenta, care a izbutit sa-si canalizeze spiritul rebel spre atletism, ajungand sa participe la Jocurile Olimpice de Vara de la Berlin din 1936 in cursa de 5000 m. Dupa inceperea celui de-al Doilea Razboi Mondial, a devenit aviator si a luat parte la campaniile de pe Frontul din Pacific, prabusindu-se cu avionul in spatele liniilor inamice. A supravietuit 47 de zile intr-o barca de salvare, plutind 3 200 km pe apele infestate de rechini, doar pentru a fi salvat si a ajunge in cele mai ingrozitoare lagare de concentrare nipone. In ciuda tuturor adversitatilor, tanarul a izbutit sa nu se dea batut insa, pastrandu-si demnitatea si omenia. Viata lui Louis reprezinta o marturie cutremuratoare a capacitatii de rezistenta, a ingeniozitatii si daruirii de care poate fi capabila o fiinta umana, fiind, paradoxal, deloc tragica, ci de-a dreptul inaltatoare. O adevarata poveste despre supravietuire si optimism. Ambitioasa si puternica. [...] De-a dreptul cutremuratoare. [...] O carte care te umple de speranta, de entuziasm, de curaj. - New York Times Fragment din cartea "De neinvins. O poveste despre supravietuire" de Laura Hillenbrand: "Pe 8 ianuarie 1943, inainte de rasaritul soarelui, un B-24 face manevre pe o pista aflata pe plaja din Kauai, pregatindu-se pentru un zbor de antrenament. La bord se aflau fostul copilot al lui Super Man, George Moznette Jr., si inca vreo cinci ofiteri care erau incartiruiti in aceeasi baraca in care stateau Louie Russell Phillips. Avionul a decolat si a disparut in bezna. Dupa rasaritul soarelui, Louie si Phillips au primit vestea: avionul era dat disparut. Au pornit in graba spre Kauai si s-au dus pe plaja, scotocind peste tot dupa prietenii lor. O bucata hartie a fost adusa la mal. Era un cec pentru plata soldei emis pe numele lui George Moznette Jr. Ceva mai tarziu in dimineata aceea, avionul a fost gasit pe fundul oceanului, in apropiere de tarm. Toti cei zece memb ai echipajului erau morti. Avionul abia apucase sa decoleze, se ridicase in aer, facuse un viraj, dar apoi se izbise de oglinda apei. Cativa soldati incercasera sa inoate pana la mal, dar fusesera gasiti de rechini. Dupa cum a scris Zamperini in jurnalul lui: fusesera „facuti bucati-bucatele" cu totii. Louie era de-a dreptul zguduit. Nu ajunsese in Hawail decat de doua luni, dar deja zeci de oameni din escadrila de bombardiere murisera, printre care 16 care locuisera in aceeasi baraca impreuna cu el! Prima pierdere se inregistrase chiar dupa venirea din Stale Unite, cand un B-24 disparuse. Apoi un avion luase foc in aer si se prabusise, iar patru oameni din echipaj murisera. Altul se izbise de un munte si toti oamenii de la bord fusesera ucisi. Un bombardier aterizase fortat si doi dintre memechipajului sau pierisera. Altul explodase in aer si numai trei oameni supravietuisera, printre care unul care isi tinuse, din intamplare, mana pe parasuta cand suflul exploziei il aruncase din carlinga. Iar un avion care fotografia atolul Wake fusese doborat de apararea antiaeriana in timpul misiunii sale. Si apoi urmase accidentul lui George Moznette Jr. Aceste prabusiri, dintre care doar una fusese consecinta unei actiuni inamice, nu erau neobisnuite. In cel de-al Doilea Razboi Mondial, circa 36000 de avioane ale Army Air Force (AAF) au fost pierdute in lupte sau din cauza accidentelor. Surprinzator e cat de numeroase au fost accidentele. In 1943, zona in care servea Louie, pentru fiecare avion doborat in lupta, sase erau distruse din cauza accidentelor! In timpul razboiului, aproape 36 000 de aviatori au murit in afara frontului, majoritatea din cauza unor prabusiri accidentale. De cele mai multe ori, de vina era avionul. Numai in ianuarie 1943, Louie a descoperit zece defectiuni mecanice grave la aeronavele pe care a zburat, inclusiv o cedare a doua motoare o blocare a trenului de aterizare. La un moment dat, franele lui Super Man au murit in timpul aterizarii. Cand Russell Phillips a reusit, in cele din urma, sa-l opreasca, avionul era doar un metru distanta de capatul pistei, care se termina in... ocean!"