2016, anul ratat. Patologia imposturii curriculare
Descriere
"Textul prezentului volum este un fel de „jurnal de front", o relatare, din perspectiva unui observator-participant, asupra procesului de dezbatere a planului-cadru pentru invatamantul gimnazial, desfasurata in 2016. El este alcatuit dintr-un colaj de texte de diferite facturi, de la interviuri la luari de pozitie lapidare, rapoarte de dezbatere, exercitii de gandire sau emailuri. Considerand toate aceste piese eterogene de discurs, cititorul are oportunitatea sa reflecteze asupra a trei teme: oamenii, procedura si contextul." - prof. univ. dr. Mircea Miclea CUPRINS: • Prefata • Argument • I. INAINTE... Arhitecturi curriculare pentru gimnaziu si liceu. START: dati solutii de secol XXI! Drobul de sare. Patul lui Procust. Nodul gordian Gandire de grup, faza pe planuri-cadru. Necesarul exercitiu de recadrare CCD Bucuresti. Dezbaterea propunerilor de plan-cadru pentru clasele V-VIII Ce vrem, de fapt, de la scoala? (interviu Ziare.com) Ochiul Uraganului 24 de minute (interviu Digi24) Ce-ar fi daca?... Exercitiu de gandire libera • 5 APRILIE 2016 • II. ...DUPA Noul plan pentru gimnaziu, o „camasa de forta" Frica ministrului Curaj 24 de minute (interviu Digi24) Planul-cadru ineptocrat. Patologia imposturii curriculare Natia si Educatia trec strada, (aproape) de bunavoie • FINIS CORONAT OPUS Raul adanc Truth To Power edu.ro. To-Do scurt Ministrul Mircea Dumitru. Liber sau captiv? • In cautarea timpului pierdut. 2013-2016 Romania 2013. Curriculum „de lemn" „Elefantii din incapere". Mesaj deschis ministrului Educatiei Nationale Despre nevoia de valori, principii si modele de urmat pentru generatia de azi