Șfârșitul și alte începuturi. Povești din viitor
Descriere
Nicio lume nu se aseamana cu alta. In aceasta antologie captivanta, fiecare decor e mai straniu si mai minunat decat anteriorul, intesat de fiinte fascinante si tehnologii noi. Si cu toate progresele de care se bucura aceste lumi futuriste, oamenii inca se confrunta cu probleme extrem de umane. In INERTIE, Claire si Matt nu-si mai vorbesc. In urma unui grav accident de masina, Matt solicita o procedura care le ingaduie sa retraiasca amintirile pe care le-au impartasit – si le ofera sansa de a descoperi ce n-a mers bine. Atleigh Kent, protagonista povestirii TORCATOARELE, urmareste si ucide lipitori – o rasa extraterestra pradatoare care ia in stapanire ilegal trupuri-gazda umane. Insa moartea naste moarte, iar Atleigh doreste cu orice pret sa se razbune. Inchipuiti-va o simfonie unica, o oda lenta a durerilor si a bucuriilor, note create de fiecare trup in timp ce traieste si moare. In ASCULTATORII, aceste cantece pot fi auzite numai de cativa oameni. Cand Darya ia o decizie dificila intre rolul ei de arhivar de cantece de viata sau de cantece de moarte, tanara descopera unde se imbina cele doua. VIM SI VIGOR exploreaza fanatismul, anxietatea si prietenia dintre femei prin alegerea lui Edie de a folosi Protocolul Elucidarii, o tehnologie de realitate simulata care dezvaluie cele mai plauzibile rezultate ale unor decizii dificile. Asemenea marilor creatii SF, fiecare poveste din antologia atemporala a Veronicai Roth e despre caracterul uman, despre felul in care tehnologia ne poate transforma relatiile cu ceilalti, despre cum poate scoate in evidenta dragostea, bucuria, supararile si complexitatile delicate ale tuturor lucrurilor care ne fac sa fim oameni. - Marie Lu, autoarea seriilor Warcross si Tinerele Elite O minune a ingeniozitatii de gen. De la o lume la alta si de la un personaj la altul, Roth scoate la iveala bine-cunoscutul ei talent de a crea noi lumi si, mai presus de toate, compasiunea pentru oamenii aflati la sfarsituri si inceputuri. - Somaiya Daud, autoarea romanului Miraj Roth provoaca inca o data imaginatia cititorilor cu gandirea ei divergenta. Aceste felii de viata viitoare minutios create sunt intesate cu personaje de care iti pasa cu adevarat, aflate in situatii care iti vor da de gandit! - Neal Shusterman, autorul romanului Secera Fiecare poveste din aceasta antologie are propria sa constelatie memorabila de imaginatie si compasiune chinuitoare. Vor ramane adanc intiparite in sufletul vostru multi ani de-acum incolo. - Alexandra Bracken, autoarea seriei Minti primejdioase Roth e o povestitoare remarcabila. Ultima sa carte e inca o dovada a talentului sau incredibil si, categoric, e o creatie care trebuie neaparat citita. - Courtney Summers, autoarea romanului Sadie
Fragment din volumul „Sfarsitul si alte inceputuri. Povesti din viitor" de Veronica Roth: "- Negru sau rosu? Femeia in halat de laborator ridica doua mici recipiente: unul cu o substanta rosie ingrosata inauntru si unul cu ceva negru. Avea aerul ca o intreaba pe Darya ce prefera, nu ceva ce avea sa-i defineasca viitorul. Singura intrebare care avea sa conteze vreodata atat de mult, credea Darya. Intrebarea nu era „Negru sau rosu?". Era „Viata sau moarte?". Iar Darya n-ar fi avut cum sa raspunda pana in clipa aceea. Avea sapte ani cand tatal ei isi daduse seama ce ar fi putut ea sa devina. Sora ei mai mare, Khali, canta la pian in sufragerie, o piesa veche de Schubert. Darya statea pe canapea, fredonand melodia, cu o carte in poala. Maica-sa picotea pe fotoliu, cu gura intredeschisa. Darya se gandea sa-i deseneze o mustata. Mama n-ar fi observat cand se trezea. Ar fi fost prea ametita de alcool. Chiar si la sapte ani, Darya stia. Insa nu era ceva neobisnuit, pentru ca lumea era asa cum era. Jumatate dintre parintii prietenilor ei aveau aceeasi problema. Tatal Daryei statea in prag, ascultand, cu un servet de vase in mana. Stergea o farfurie, in ritmul muzicii care curgea in intervale poticnite, pe masura ce Khali incerca sa descifreze notele. Darya se opri din fredonat, enervata. Muzica ar fi trebuit sa fie curgatoare, iar Khali parea s-o toace bucati-bucatele. Khali dadu pagina si-si aseza mainile pe pian cand incepu o piesa noua. Darya ridica privirea, lasand cartea sa-i cada in poala. Maica-sa sforaia. Sora-sa incepu sa cante, iar Darya se ridica in picioare, se duse la pian si tintui cu privirea mainile sora-sii. Notele ii sunau gresit... intervalele erau prea lungi sau prea scurte; nu se legau cum trebuie. - E gresit, zise Darya, strambandu-se. - Ba nu, raspunse Khali. De unde stii tu? - Pentru ca o aud, spuse ea. Asa ar trebui sa fie. Intinse mana si muta aratatorul lui Khali cu o nota. Apoi ii muta degetul mic si dupa aceea mijlociul. - Asa, zise Darya. Acum canta! Khali isi dadu ochii peste cap. Darya ofta cand notele se legara, rasunand cand se inlantuiau una de alta.”