Franarea Materialului Rulant De Cale Ferata - Viorel Simut, Mihail Stoica
Descriere
Frana materialului rulant feroviar este un domeniu extrem de important din punct de vedere al sigurantei Autorii au considerat ca aceasta lucrare este utila practic si teoretic, deoarece trateaza in detaliu frana vehiculelor feroviare. Se prezinta problemele tehnice in ansamblul lor, folosind ca surse de informa-re publicatiile din domeniu la care au avut acces autorii, astfel incat in lucrare se imbina calculele teoretice cu rezultatele practice, prescriptiile europene cu reglementarile romanesti dar si constatarile facute direct in exploatare si in societatile constructoare sau reparatoare de material rulant. De aceea, lucrarea se adreseaza, in egala masura, personalului din exploatare si specialistilor din domeniul constructiei si reparatiei vagoanelor de cale ferata. Aceasta carte poate fi sursa de informare pentru cadrele didactice, studentii si elevii din domeniul transportului feroviar. Este un instrument util atat cititorului interesat, in general de problemele de franare ale materialului rulant, cat si personalului feroviar cu sarcini de serviciu in siguranta circulatiei. Cartea contine informatii referitoare la fenomenele generatoare de evenimente feroviare (de ex. vezi capitolul 7) putand fi considerata un indrumator care sa ajute personalul tehnic din ramura vagoane sa gaseasca raspuns la diferite in-trebari pe care si le pot pune. Lucrarea este insotita de un numar mare de figuri, scheme, imagini foto care o fac mai interesanta si mai utila. Secolului al XX-lea a fost denumit „Secolul vitezei" datorita rapiditatii dezvoltarii societatii in toate domeniile, si cu referire directa la cresterea vitezei de depla-sare a oamenilor pe pamant, pe apa, in aer si chiar in spatiul interplanetar. Cel de al XXI-lea veac are sanse mari de a fi „Secolul protectiei mediului". Din acest punct de vedere cartea trateaza noua orientare a Uniunii Europene (UE) asupra conceptiei si Intretinerii materialului rulant (inclusiv frana vehiculelor feroviare). Rapoarte ERRI (Institutul European de Cercetari Feroviare), regulammente, instructii CFR, specificatii tehnice si caiete de sarcini, etc, pentru ca lucrarea sa aiba un continut cat mai complet. in bibliografie si/sau in partea scrisa se indica titlul acestora iar, uneori cand s-a considerat necesar si numarul sub care este cunoscuta documentatia. Cartea este structurata pe opt capitole care se prezinta in sinteza in cele ce urmeaza: in capitolul 1 sunt prezentate cerintele UE si UIC pentru franele cu aer com-primat si electropneumatice.