Sparge tiparele. Cand ai făcut ultima data ceva pentru prima data?

Sparge tiparele. Cand ai făcut ultima data ceva pentru prima data?

Descriere

Daca esti fericit fiind doar un visator, poate ca nu ai nevoie de aceasta carte. Daca te bucuri de statu quo, nici macar nu te gandi sa o citesti. Daca esti multumit asteptand succesul sa dea peste tine, te rog sa lasi din mana aceasta carte si sa gasesti altceva de citit. De ce a devenit Sparge tiparele o carte de referinta? Pentru ca ii provoaca pe cititori sa faca un lucru de care le este teama. S-ar putea sa fie exact ce iti trebuie si tie. SETH GODIN ESTE, PROBABIL, CEL MAI IMPORTANT ANTREPRENOR AL EREI INFORMATIONALE. - BusinessWeek E USOR DE INTELES DE CE OAMENII DAU BANI PENTRU A ASCULTA CE ARE EL DE SPUS. - Time REMARCABILA. DE PUS IN APLICARE CHIAR ACUM. - Annie Duke, campioana internationala la poker, scriitoare, realizatoare de emisiuni de televiziune O CARTE ESENTIALA. - Jill Greenberg, fotograf, manipulator.org O carte care te inspira si care te motiveaza, precum cel care a scris-o. - Daniel H. Pink, autorul cartilor Drive si A vinde e omeneste O carte care reuseste doua lucruri dintr-o lovitura: sa-ti dea un sut in fund si sa te motiveze. - Steven Pressfield, autorul cartii The War of Art Fragment din carte: "BINE AI VENIT IN UNIVERSUL PROIECTELOR Traiesti de prea mult timp in Universul Proiectelor ca sa-ti mai amintesti ca, pentru o lunga perioada, proiectele nu au fost atat de importante. Ford Motor a schimbat lumea cu o idee care a ramas in companie mai mult decat majoritatea angajatilor. Modelul T a fost produs timp de 19 ani. Ford a vandut in total 15 milioane de masini. Oamenii care erau angajati la momentul lansarii nu mai erau, probabil, aceiasi cu cei care construiau masinile la finalizarea proiectului. Este adevarat, proiectul in sine a insemnat lansarea unei masini, dar adevarata provocare pentru Ford Motor a fost sa produca cat mai multe exemplare din acest model si sa obtina profit de fiecare data. Proiectul de lansare a fost un rau necesar, iar productia in serie a fost afacerea in sine. Gandeste-te la companiile pe care le stii, de la care ai cumparat sau pentru care ai lucrat. Majoritatea (daca au functionat mai mult de 10 sau 20 de ani) se bazeaza tocmai pe acest model de dezvoltare, caracteristic unei linii de productie. Sistemul e sistem, nu te pui cu el. Acum gandeste-te la companiile mai noi, la cele care cresc si au impact. Gandeste-te la Apple, la Google, la echipa regizorului James Cameron, la Ideo, la Pixar sau la Electronic Arts. Acestea sunt companii centrate pe proiect. Fiecare dintre ele este formata din grupuri de oameni dedicati, care livreaza proiecte. Daca nu exista proiecte, nu exista nici compania. Mersul la ralanti nu este o optiune, pentru ca proiectele nu dureaza la infinit. Oamenii raman prin preajma, atitudinea se mentine, dar proiectele trebuie revizuite. Cand s-a incheiat un proiect, nu mai ramane nimic util de facut pana nu incepe altul. Odata ce companiile au devenit centrate pe proiecte, au facut o descoperire alarmanta: inceputul este mai greu decat pare. Cum sa inovezi, ce idei sa alegi, cu care sa mergi mai departe si la care renunti, cum sa selectezi un proiect si sa anticipezi viitorul lui - toate acestea sunt dificile. Si toate pornesc de la initiator, de la cel care incepe lucruri. SISTEMUL FORD E MORT, TRAIASCA SISTEMUL FORD Henry Ford a inteles ca productivitatea este cheia succesului pe piata. Construieste mai eficient masini si le poti vinde mult mai ieftin. Masinile mai ieftine vor avea vanzari mai mari decat cele de o calitate similara, dar mai scumpe. In plus, Ford a perfectionat modelul de productie bazat pe supunere, piese de schimb intersanjabile si oameni care pot fi inlocuiti. Sistemul nu mai poate creste. A migrat in afara granitelor (nu doar in cazul masinilor, ci si al altor lucruri pe care le cumparam), iar companiile au realizat ca nu pot reduce preturile la infinit, nici macar in cazul fabricilor low-cost. "

Pe aceeași temă

Seth Godin