Parinte in era digitala.Invata-ti copilul cum sa foloseasca adecvat retelele sociale si aparatele digitale

Parinte in era digitala.Invata-ti copilul cum sa foloseasca adecvat retelele sociale si aparatele digitale

Descriere

    La ce varsta pot sa-i daruiesc celui mic o tableta? Peste cati ani va avea nevoie de un telefon mobil? Jocurile video il agita si-l fac oare "dependent" pe baiatul meu? Ce fel de fotografii poate afisa pe internet fiica mea adolescenta si cu cine se poate "imprieteni" pe Facebook? Specializata in psihiatria copilului si mama a trei baieti, Jodi Gold puncteaza, pe un ton echilibrat, atat beneficiile educationale si cognitive ale tehnologiilor digitale, cat si numeroasele capcane. Astfel, parintii noii generatii de "copii digitali" vor afla ce aplicatii si jocuri incurajeaza creativitatea si inteligenta copilului sau adolescentului, dar si ce limite trebuie impuse (ca durata, dar si la nivel de continut), pentru a evita hartuirea online, refugierea nesanatoasa in lumea vituala ori dezinteresul pentru scoala si relatiile sociale din reala.      Jodi Gold, psihiatru de copii si adolescenti, este conferentiar universitar la Colegiul de Medicina "Weill Cornell" din New York.     Cuprins: Cuvant-inainte Cuvant de multumire Introducere: Dincolo de regulile rigide   I Minunata lume noua digitala      1. intelegerea habitatului digital al familiei: cultivarea rezilientei online si a cetateniei digitale     2. Punctele de cotitura ale dezvoltarii digitale: despre modurile in care tehnologia marcheaza dezvoltarea copilului      3. Peisajul digital: ce trebuie sa stiti despre terenul tehnologiei      4. De la tableta digitala la faima pe Facebook: bunele si relele dezbaterilor despre lumea digitala    II Dezvoltarea copilului in epoca digitala      5. Descarcarea de programe pentru copiii in scutece: cum sa administram universul digital al copilului inainte de varsta prescolara — de la 0 la 2 ani      6. Digi-prichindeii si tehno-pustii: ati invatat deja la gradinita tot ce trebuie sa stiti despre universul digital — de la 3 la 5 ani      7. Anii digitali magici: calmul dinaintea furtunii digitale din gimnaziu — de la 6 la 8 ani     8. Bun venit in clubul navigatorilor inveterati: gata de decolare? V-ati luat biletul de imbarcare in calatoria digitala? — de la 8 la 10 ani      9. Preadolescenta si revolutia mesajelor de tip text: punctul maxim al utilizarii tehnologiei digitale — de la 11 la 14 ani      10. Imersati in digital: rescrierea regulilor despre independenta, intalniri amoroase, prieteni si scoala — de la 15 la 18 ani    III Nu tuturor li se potrivește aceeași masura      11. Copilul cu nevoi speciale in lumea digitala: modificarea regulilor pentru copiii cu ADHD, anxietate si depresie      12. Nu-i confiscati telefonul!: Principii de baza pentru a incheia un acord privind tehnologia digitala din familie  Recomandari de lectura        Fragment din volum:       “TEHNOLOGIA POATE AFECTA CREIERUL COPIILOR?        Daca credeti tot ce cititi, atunci tehnologia sigur afecteaza creierul copiilor. Tehnologia, e drept, ne modifica creierul. Ne modifica si modul in care facem cercetare, scriem si comunicam. Experienta de viata modeleaza si desteleneste caile neuronale. In concluzie, creierele oamenilor din fiecare generatie arata diferit de cele ale parintilor lor. Creierele copiilor nostri devin poate mai capabile sa „scaneze”, sa rasfoiasca si sa treaca de la un aspect la altul. Cercetatorii au descoperit ca jocurile video imbunatatesc gandirea vizual spatiala si incurajeaza rezolvarea independeta a problemelor. In mod inevitabil, copiii comunica si scriu diferit. Ei au acces usor la informatie. Ce trebuie sa invete la scoala e cum sa evalueze credibilitatea si autenticitatea site-urilor de web si cum sa nu plagieze munca altora. Generatia Y si digi-prichindeii trebuie sa invete sa utilizeze hyperlinkurile, imaginile digitale, clipurile video si efectele speciale atunci cand scriu o „lucrare” sau fac o prezentare. Tehnologia schimba modurile in care scriem, facem cercetare, citim si invatam, insa de aici si pana la a crede ca strica creierele copiilor e un drum mult prea lung si nu ne ajuta deloc in discutia de fata. In general, tehnologia sprijina dezvoltarea cognitiva atunci cand este introdusa la varstele adecvate si in doze rezonabile. Cercetarile anterioare (ma refer la cele intreprinse intre 1980 si 2008) erau negative in legatura cu impactul tehnologiei asupra creierului. Majoritatea acelor studii se concentrau pe televizor si mijloace de comunicare in masa mai pasive. Adevarul e ca nu s-a dovedit ca televizorul ne strica creierul, in ciuda avertismentelor timpurii. Partea cea mai proasta a tehnologiei digitale e ca poate duce la un comportament sedentar. Academia Americana de Pediatrie si orice cercetator din domeniu spun clar si raspicat ca televizoarele nu trebuie plasate in dormitor. Multe dintre consolele noi de jocuri incurajeaza „exersarea prin joc”, definita ca jocuri video care includ si o forma de exercitiu fizic."

Pe aceeași temă

Jodi Gold

Jodi Ellen Malpas,Paul Ekman,Raluca Butnariu,Cristina Donovici,Alice Munro,Ioana Chicet Macoveiciuc,Lavinia Trifan,Anne Girard,Charles Wheelan,Asociația Americană De Psihologie,Bina Venkataraman,David Mckee,Jodi Gold,Irina Reisler,Gabriel Liiceanu,A. Ste