A doua curba. Sa gandim diferit despre viitor

A doua curba. Sa gandim diferit despre viitor

Descriere

Charles Handy este unul dintre gigantii gandirii contemporane.  In A doua curba, autorul analizeaza trendurile actuale ale capitalismului si se intreaba daca este un sistem sustenabil. In plus, aduce in discutie regandirea rolurilor pe care le avem in viata – ca studenti, parinti, lucratori si alegatori – si care ar trebui sa fie obiectivele unei societati ideale a viitorului. Provocator si atent ca intotdeauna, el asterne pe hartie intrebarile pe care ar trebui sa ni le punem cu totii si ne indica directia unora dintre raspunsuri. Ca manifest al unui om de stanga orientat catre viitor, A doua curba reuseste sa directioneze cu succes energia si entuziasmul generatiei tinere, in care Handy isi pune mare speranta... Pe parcursul deceniilor, previziunile lui Handy i-au castigat dreptul de a-si expune parerile despre diverse subiecte si, avand in vedere istoricul sau, nu-ti doresti sa i te impotrivesti atunci cand se vor indeplini unele dintre cele mai radicale idei ale sale. - Financial Times Bland, dar incisiv... In cele peste douasprezece carti scrise, Handy si-a construit reputatia de observator fin al universului muncii si al vietii organizationale... Vocea sa este o prezenta linistitoare, care ne starneste interesul. Ar trebui sa continuam sa o ascultam. - Management Today Puternica si originala... Este imposibil sa nu fii impresionat si putin descurajat de atat de multa energie si intelepciune. - Irish Independent Fragment din carte: "Orice poti face din pozitia de client poti sa faci si din pozitia de furnizor, chiar sa-ti creezi propriul joc pe calculator daca iti doresti asta. Poti sa vinzi un loc din propria masina, sa oferi o masa in locuinta ta contracost, sa vinzi un loc de parcare din fata casei tale, sa-ti imprumuti bicicleta, sa vinzi chiar si timp petrecut alaturi de cainele tau, impreuna cu alte servicii nelimitate in asa-numita „economie de partajare"*. Aceasta moda noua este doar inca un exemplu al intermediarului exclus, care iti permite ca individ sa eviti furnizorii conventionali ai acestor servicii facand singur aceste lucruri pe internet. Este o afacere mare pentru unii. Pana in aprilie 2014, Airbnb era evaluata de investitori la valoarea de 10 miliarde de dolari, mai mult decat grupurile hoteliere Hyatt sau Intercontinental, in timp ce proprietarii caselor castigau fiecare 7 530 de dolari in medie, in 2013, prin inchirierea camerelor. Deoarece costurile de start-up sunt minime, multumita internetului, numarul noilor intreprinderi digitale este extraordinar de mare, desi multe dintre ele sunt menite sa esueze. Timpul ne va spune, dar nu este sigur ca oricare dintre aceste afaceri sau servicii noi va crea o multime de locuri de munca, chiar daca va avea succes. Cele mai multe vor ramane afaceri de tip hobby, pentru bani de buzunar in plus. Simtind o schimbare in aer, o parte dintre acei furnizori, care ar putea sa nu fie inclusi in noul val pentru inchiriere, urmeaza tendintele. Home Depot inchiriaza unelte, dar le si vinde, Daimler inchiriaza masini Smart la minut, General Motors a investit in Relay Rides, o companie de partajare de masini. In Londra, preturile in crestere ale caselor ii transforma pe multi in chiriasi mai degraba decat in proprietari. Este acesta inceputul unei noi curbe, una in care proprietatea este prea scumpa, prea apasatoare, un statut prea greu de schimbat? Economia inchirierii face parte din noua a doua curba? Daca reflectam mai mult asupra acestei schimbari, ajungem la concluzia ca inchirierea aduce fiexibilitate. De ce sa te legi de active fixe de orice tip cand poti sa inchiriezi aproape orice, sa-l folosesti si ulterior sa pleci mai departe? "

Pe aceeași temă

Charles Handy