Geografie manual clasa a IV-a
Descriere
Manualul de geografie de clasa a IV-a se bazeaza pe experienta concreta a elevului in orizontul sau si pe realitatea cotidiana. Totodata, abordarea este diversa, fiind prevazute continuturi monodisciplinare si interdisciplinare, prin conexiuni cu stiintele naturii, matematica, istoria. Demersul didactic propune diverse activitati de invatare: - exercitii de localizare empirica a elementelor din orizontul imediat; - local si apropiat, masurarea unor distante existente intre puncte de reper; - identificarea unor reprezentari cartografice; - recunoasterea unor elemente ale spatiului geografic local; - compararea elementelor din realitate si a celor reprezentate pe harta. Prin activitatile sugerate, manualul de geografie are, pe langa functia sa fireasca, informativa si formativa, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii, ancorarea ei in realitatea vietii si societatii in care elevul devine parte activa. Activitatile de invatare plaseaza elevul in conditiile naturale ale vietii, determinate de motivatii si atitudini adecvate in raport cu particularitatile psihologice si cu mediul apropiat. Datorita manierei in care este structurat, manualul Intuitext contribuie la optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare. De asemenea, acesta le ofera elevilor posibilitatea dobandirii unei experiente sociale constructive bazate pe cooperare si colaborare in rezolvarea problemelor vietii. Varianta digitala interactiva este conceputa intr-o forma atractiva, in maniera moderna, fara dificultati in aplicare si exploatare. Este similara variantei tiparite a manualului, prin respectarea continutului stiintific, ordinii temelor si stilului grafic. Personajele folosite ilustreaza preferintele actuale ale copiilor de 9-10 ani, au varsta apropiata cu a utilizatorilor, vizeaza diferite tipologii si sunt realizate grafic in trend cu moda. Motivul pentru care am introdus personajele este acela de a motiva intrinsec si de a stimula copiii sa se implice in mod activ in invatare, sa studieze cu interes, intr-un context placut, specific varstei.