Psihologie pentru pregatirea profesorilor

Psihologie pentru pregatirea profesorilor

Editura
An publicare
2012
Nr. Pagini
374
ISBN
9786061405220

Descriere

PARTEA I. TEME INTRODUCTIVECap. I PSIHIC, PSIHOLOGIE SI PSIHOLOGIE EDUCATIONALA. I. PSIHICUL - DOMENIU SPECIFIC AL EXISTENTEI: 1. Definirea psihicului 2. Caracteristici si/sau principii explicative ale psihicului 3. Clasificarea fenomenelor psihice II. PSIHOLOGIA - STIINTA A FENOMENELOR PSIHICE: 1. Definirea psihologiei 2. Metodele psihologiei 3. Ramurile psihologiei III. PSIHOLOGIA EDUCATIONALA - RAMURA A PSIHOLOGIEI SI OBIECT DE INVATAMANT: 1. Semnificatia termenului si definirea domeniului 2. Activitatea scolara 3. Continutul psihologiei scolarePARTEA A II-A. ELEMENTE DE PIHOLOGIA DEZVOLTARII SI INVATARIICap. II. DEZVOLTAREA PSIHICA, SI INVATAREA UMANA I. DEZVOLTAREA PSIHICA: 1. Conceptul de dezvoltare psihica 2. Factorii dezvoltarii psihice 3. Caracteristicile generale ale dezvoltarii psihice 4. Caracteristici stadiale ale dezvoltarii psihice. Adolescenta II. INVATAREA UMANA SI SCOLARA: 1. Conceptul de invatare 2. Tipurile de invatare 3. Procesul invatarii 4. Invatarea scolara 5. Teoriile invatarii si relevanta lor scolaraPARTEA A III-A. PROCESELE PSIHICE - CONDITII ALE INVATARIICap. III. PROCESELE PSIHICE SENZORIALE I. SENZATIILE: 1. Definirea senzatiilor 2. Baza fiziologica 3. Felurile senzatiilor 4. Caracteristicile sensibilitatii senzoriale II. PERCEPTIA: 1. Definire si caracterizare 2. Fazele procesului perceptiv 3. Caracteristicile perceptiei 4. Felurile perceptiilor 5. Perceptiile complexe III. REPREZENTARILE: 1. Definire 2. Procesul psihic al reprezentarii 3. Caracteristicile reprezentarilor 4. Felurile reprezentarilorCap. IV. PROCESELE PSIHICE INTELECTUALE I. INTELECTUL: 1. Definirea si caracterizarea intelectului 2. Structura intelectului 3. Dezvoltarea intelectului 4. Nivelul dezvoltarii intelectuale II. GANDIREA: 1. Definire sicaracterizare 2. Componentele activitatii mintale de gandire 3. Formele de gandire III. LIMBAJUL: 1. Definire si caracterizare 2. Functiile limbajului 3. Formele limbajului IV. MEMORIA: 1. Definire si caracterizare generala 2. Relatii interpsihice si caracteristici specifice 3. Procesele si formele memoriei 4. Regulile invatarii eficiente V. IMAGINATIA: 1. Definire si caracterizare 2. Procedeele imaginatiei 3. Formele imaginatieiCap. V. PROCESELE PSIHICE DE ACTIVARE I. MOTIVATIA: 1. Definire si caracterizare 2. Structura motivatiei 3. Formele motivatiei II. AFECTIVITATEA: 1. Definitii si caracteristici 2. Psihofiziologia si expresivitatea emotionala 3. Formele afectivitatii III. ATENTIA: 1. Definitii si caracteristici 2. Felurile atentiei 3. Calitatile atentiei IV. VOINTA: 1. Definitii si caracteristici 2. Fazele procesului voluntar 3. Calitatile vointeiPARTEA A III-A. DIFERENTE INTERINDIVIDUALECap. VI. PERSONALITATEA 1. Conceptul de personalitate 2. Ternperamentul 3. Aptitudinile 4. CaracterulCap. VII. CONSILIEREA SI ORIENTAREA SCOLARA SI PROFESIONALA 1. Consilierea si orientarea 2. Bazele psihoeconomice si sociopedagogice ale orientarii scolare si profesionaIe 3. Definitiile, conceptiile si caracteristicile orientarii scolare si profesionale 4. Continutul, metodele si factorii orientarii scolare si profesionaleBibliografie generala

Pe aceeași temă