Dietoterapia medicinei isihaste

Dietoterapia medicinei isihaste

Editura
An publicare
2017
Nr. Pagini
124
ISBN
9789731873640

Descriere

Parintele Ghelasie Gheorghe prezinta „dietoterapia medicinii isihaste” in cadrul unei medicini de orientare crestina, privita ca tripla terapeutica: vindecarea prin relatia cu Dumnezeu si impartasirea cu El (Sacroterapia), refacerea capacitatilor Sufletului (Psihoterapia), precum si moduri de insanatosire prin Corp (Mobiloterapia si Dietoterapia). Nefiind un simplu mecanism fizico-chimic, „Boala mai intai se instaleaza in Suflet, apoi se opreste in Corp”. Ea exprima pe diverse planuri contrarietatea fata de Chipul firesc al Sanatatii, ce este partasia sufletului cu taina vietii lui Dumnezeu si a corpului cu plinatatea vietii sufletesti. Astfel, daca „boala este contrarietate-distrugere, oprirea contrarietatii este inceputul Vindecarii”. In adancul ei, viata creata are „are o SUPRAMEMORIE de RITUAL DIVIN, in care se Actualizeaza CHIPUL lui Dumnezeu din fiecare forma de creatie”. Rugaciunea si participarea la viata Bisericii restabileste legatura cu Izvorul Vietii si hranirea din seva harului Dumnezeiesc, prin care este posibila vindecarea integrala a omului. Rugaciunea iconica si Gestul iconic, prin care se exprima constiinta starii inaintea lui Dumnezeu si intentionalitatea comuniunii cu El, trezesc in Suflet MEMORIILE SACRE, astfel incat viata noastra sa poata reveni la VIATA. Psihoterapia, la randul ei, aduce in atentie importanta Constiintei si a starilor ei pentru structurarea memoriilor si regasirea propriei identitati, dincolo de memoriile bolnave, afectate de pacat. Semnificativa este in acest sens transpunerea antropologica a invataturii Sfantului Grigorie Palama despre fiinta si energii in Dumnezeu. Omul este astfel „Fiinta Creata si energiile sale, dupa ARHECHIPUL CREATOR DIVIN Pecetluit pe Fiinta Creata’. Sunt oferite repere de Psihoterapie ce ajuta la vindecarea de contrarietatea sufleteasca si la refacerea comunicabilitatii in directia activarii DARULUI Dumnezeiesc din adancul Vietii. Fragment din carte: "Dospirea, Autobucatarul Alimentelor  Mentionam faptul ce trebuie bine fixat si avut in vedere permanent si anume ca toate Preparatele Medicinii noastre au la baza. „Dospirea", care inlocuieste „fierberea" si, mai mult, face „predigerarea" (atat de necesara) si, inca odata mai mult, face „indrojdirea-fermentarea lactica", ce inseamna o acidifiere directa si proprie-naturala, cu o „imbogatire" de „fermenti si enzime" stiute in „drojdii" (cele mai bogate in acest sens). Mai mult, prin Dospire se face o „Uniformizare" a intregului amestec, intrucat prin preparare-maruntire se fac separari contrare intre partile externe-coaja si miez; prin Dospire se dizolva coaja in continut si continutul se patrunde cu partile din coaja. Se tot vorbeste ca in boli apare in organe o „auto-fermentare-autoacidifiere", care „macereaza-autodigera" tesuturile celulare pana la distrugere. In Organele bolnave este o „aciditate" crescuta fata de „alcalinitatea" ce mentine masa celulara. Orice „Activ" insa se face pe baza „acidifierii" (care produce trecerea-comunicarea si prefacerile de schimb si asimilare), incat „Aciditatea este tot asa de necesara ca si „Alcalinitatea". Cel mai important este „echilibrul" intre Aciditate si Alcalinitate, ca si „trecerea directa" dintr-o parte in alta. Dar nu acidul sau alcalinul sunt „cauza" distructiva, ci lipsa de „complementaritate" dintre acestea, lipsa de „trecere una in alta" fara „autodistrugere" si fara „distrugerea celeilalte parti". Chimia noastra considera ca acidul face distrugerea totala a partii alcaline si invers, alcalinul transforma total acidul in alcalin. In boli se pare ca intr-adevar este si acest proces extremist. „Fierberea" face tocmai acest fapt de transformare, pana la „blocarea" oricarei flexibilitati dintre acid si alcalin, si de aici, in boli, procese „acide" ce distrug toate procesele alcaline. De aceea se vorbeste de „selectarea dintre acid si alcalin" a alimentelor (cu zisele incompatibilitati). Noi consideram mai mult, si anume faptul de distrugere a „MEMORIALULUI Complementar" dintre acid si alcalin. Cand un „acid" nu mai are „Memorialul complementar al alcalinului" este un „acid distructiv" si cand un „alcalin" nu mai are „Memorialul complementar" al acidului, se face un „alcalin distructiv". Sa nu se confunde aceasta "acidifiere-alcalinizare" cu „putrefactia". Cand se termina „Dospirea-autofermentarea" se trece intr-o scurta „autoalcalinizare", dupa care, de nu „trece iarasi in acidifiere", se produce „putrezirea-stricarea". Drojdiile sunt „Dospiri cu capacitati" de a trece alcalinul iarasi in acidifiere. De aceea folosirea trebuie facuta doar in starea dintre „Dospire si indrojdire", altfel apare „putrezirea-omorarea". Drojdiile se pot „Usca" in schimb, pastrandu-se „capacitatea de Redospire". Asa Uscarea Preparatelor noastre Dospite este Modalitatea optima de pastrare si reconditionare. "

Pe aceeași temă

Ghelasie Gheorghe Ierom

Ghelasie Gheorghe Ierom

Ierom. Ghelasie Gheorghe

Ierom. Ghelasie Gheorghe