Cum sa interactionezi cu persoanele dificile
Descriere
BRIAN SALTER si NAOMI LANGFORD-WOOD au avut de-a face cu persoane dificile de pe cinci continente, iar cartile lor despre interactiunea cu acestea s-au vandut in peste 50000 de exemplare. Poti invata intr-o saptamana tot ce invata expertii intr-o viata. Cartea contine sapte capitole cu sfaturi practice, dovedite, de la profesionisti de top. • Duminica: intelege-te si fii onest cu tine insuti • Luni: invata sa recunosti comportamentul pasiv, agresiv si asertiv pentru a interactiona cu persoanele dificile • Marti: Descurca-te cu personalitatile-problema dintre cele mai diverse prin intelegerea motivatiilor acestora • Miercuri: Descurca-te in situatii ostile prin intelegerea cauzelor probabile ale conflictului • Joi: Foloseste abilitatile de comunicare de baza si limbajul trupului pentru a oferi un feedback in cazul rezultatelor pozitive • Vineri: invata cum sa spui nu clientilor dificili si sa te confrunti cu reactiile lor • Sambata: Fii pozitiv si asculta punctul de vedere al celuilalt pentru a-ti imbunatati abilitatile de comunicare Fragment din volum: “De obicei, in viata de zi cu zi, noi insine ne suntem cei mai mari dusmani - si e intotdeauna trist sa vezi ca exista prieteni care isi castiga existenta pe baza unor date false -, dar cati dintre noi sunt, de fapt, suficient de curajosi incat sa rupa pisica si sa le spuna in fata adevarul? E un truism sa afirmam ca multi dintre noi suntem produsul propriei educatii. Am vazut, in cadrul capitolului dedicat zilei de Marti, ca, desi exista mutte tipuri de trasaturi de personalitate, cele patru categorii principale pot fi impartite in: nesigur, negativ, egoist si placut. Ne-am bucura cu totii sa ne vedem inclusi in a patra categorie, dar in realitate: • cum ne vad altii? • cum am putea afla cum ne vad, de fapt, altii? • ne-au marcat pe viata experientele negative din copilarie • cat de multe dintre traumele de atunci putem depasi? • am invatat cu adevarat ca si altii au nevoi? • luam in considerare aceste nevoi atunci cand facem planuri sau discutarn cu ceilalti? • ne putem imbunatati comportamentul, ajutandu-i si pe altii care au probleme similare? • cum ne-am putea dezvolta cat mai eficient pentru a reusi asta? Si, apoi, vine cea mai spinoasa problema - de ce anumiti oameni reprezinta o problema pentru noi? Ce anume spun sau fac acestia incat reusesc sa ne scoata din sarite? Nu cumva adevarata problema suntem, de fapt, noi? Trebuie sa ne punem aceste intrebari sau versiuni mai blande ale lor oricand o noua situatie sau un potential scenariu conflictual par sa ameninte relatiile si activitatea la locul de munca. Conflictul constituie sarea si piperul vietii si apare din cele mai variate situatii cotidiene, dar trebuie subliniat ca nu toate conflictele sunt rele. Felul in care gestionezi conflictele din viata ta reprezinta cheia pentru evitarea stresului si de aceea este atat de importanta, in primul rand, aflarea cauzei conflictului."