Urma revoltei
Descriere
Berlinul funcţionează ca un paradis hipster şi ca o capitală a party-urilor. Din anii ’90 încoace, cine vine în Berlin vrea totul deodată: să fugă de vechea viaţă şi să îşi dezvolte o nouă identitate. Cu precădere indefinita scenă artistică părea să fie ideală pentru cei trecînd de la o identitate la alta, pentru că aici stilul viaţă cool şi semnificaţiile culturale interacţionau în mod evident. Un întreg munte de capital simbolic aştepta să fie urcat. Prea târziu. Totul s-a dus. Berlinul a devenit plat. Cartea este un fir călăuzitor pentru cei care au avut de suferit de pe urma Berlinului, care se mint zilnic cu proiectele lor de viaţă, împrumutate. Berlinul - trendy prefabricat.
Marius Babias s-a născut la 11 noiembrie 1962 în Suceava şi a emigrat în 1974 în Republica Federală Germania. Trăieşte ca autor, jurnalist, curator de expoziţii şi docent în Berlin. Este critic de artă între altele la: Kunstforum International, Kunst-Bulletin, Metropolis M, Afterall şi IDEA. A fost profesor pentru teoria artei şi medierea de artă la Colegiul Städel din Frankfurt am Main, la Universitatea din Linz şi la Center for Contemporary Art Kitakyushu, Japonia. În 1996 a primit Premiul Carl Einstein pentru critică de artă. Din 2001 pînă în 2003 a fost director artistic (împreună cu Florian Waldvogel) la Kokerei Zollverein/Zeitgenössische Kunst und Kritik din Essen. Editor al cărţilor: Im Zentrum der Peripherie (Dresda, 1995); Die Kunst des Öffentlichen (Amsterdam, 1998); Thüringer Rostbratwurst (Frankfurt am Main, 1999); Subversion (Frankfurt am Main, 2000); Arbeit Essen Angst (Essen, 2001); Campus(Essen, 2002); Handbuch Antirassismus (Essen, 2002); regina – Nr. 6 Stillleben (Essen, 2002); Die Offene Stadt: Anwendungsmodelle (Essen, 2003); Julie Ault, Martin Beck: Critical Condition – Ausgewählte Texte im Dialog (Essen, 2003). Autor al cărţilor Herbstnacht (Berlin, 1989), Ich war dabei, als... Interviews 1990–2000 (Frankfurt am Main, 2001) şi Ware Subjektivität – Eine Theorie-Novelle (München, 2002).