Psihosociologie şcolară , Ciprian Ceobanu, Ştefan Boncu


Asigurarea unui nivel de educatie uniform pentru elevi cu coeficienti de inteligenta, personalitati si medii de provenienta diferite reprezinta una dintre provocarile cu care se confrunta invatamintul romanesc. Studiile reunite in volum ofera o imagine de ansamblu a sistemului educational, precum si solutii pentru buna functionare a acestuia. De la conceptul de sine academic, motivatie si autodeterminare pina la relatia elev-profesor si utilizarea noilor tehnologii, autorii isi prezinta argumentele si recomandarile pe baza celor mai importante cercetari efectuate la nivel mondial. Propunind o abordare moderna si teme actuale, lucrarea este o sursa de informatii utile atit pentru studentii care se pregatesc pentru o cariera didactica si pentru profesorii din invatamintul preuniversitar si academic, cit si pentru decidentii educationali. Cuprins extins: Reprezentarile sociale si cimpul educatiei
Emotia si cognitia in scoala
Perspective interculturale asupra invatarii
Succesul si esecul in educatie
Agresivitatea in mediul scolar
Fenomenul „favoritul profesorului”
Comunicarea nonverbala in clasa
Influenta sociala si mizele ei in mediul scolar
Cooperarea si competitia in clasa
Omogenitate si eterogenitate in alcatuirea claselor
Telefonul mobil. copiii si scoala
Trainingul intercultural in psihologia scolara
Noua