Program de interventie pentru copiii agresivi
Descriere
Aceasta carte se adreseaza atat practicienilor cat si studentilor interesati de dezvoltarea si aplicarea unui program de training pentru copii de varsta scolara mica. Datorita actualitatii temei (agresivitate, delicventa, hiperactivitate, etc.) cercul cititorilor este destul de eterogen, aceasta se reflecta si in modul de organizare a cartii. Acest lucru trebuie privit ca pe un aspect pozitiv, deoarece permite atingerea unor obiective care pana in prezent au fost ignorate, si anume: Alcatuirea unei strategii de interventie orientata spre terapia comportamentala care are ca si fundament teoretic abordarea social-cognitiva a invatarii dezvoltata de Bandura. O strategie de diagnostic si de interventie centrata pe individ, care duce la implementarea unor programe de training in vederea reducerii manifestarilor comportamentale agresive la copii. Evaluarea analitica si individuala a rezultatelor interventiei. Oferirea unor informatii detaliate legate de metoda de lucru si de materialele necesare, acestea permitand aplicarea training-ului in practica privata. Am ales ca si modalitate de interventie terapia comportamentala pentru copii si consilierea parintilor, deci o dubla interventie. Cu toate ca au fost introduse mereu noi concepte care sa permita rezolvarea directa si facila a problemelor, aceasta metoda s-a pastrat pe parcursul anilor. Din pacate realitatea terapeutica arata complet diferit: comportamentul agresiv reprezinta o tulburarea stabila care poate fi modificata extrem de greu chiar si la varsta copilariei. Cartea ofera o colectie de materiale care au fost mereu actualizate in editiile anterioare. Actualizarea are in vedere planificarea terapiei, care tine cont de noile rezultate experimentale referitoare la cauzele comportamentului agresiv, dar si elaborarea progresiva a trainingului pe baza activitatii practice cu copiii si cu familiile lor. Cartea este insotita de un CD cu materiale auxiliare: povesti terapeutice, fise de evaluare, fise de lucru, etc.