Terapia rational-emotiva si comportamentala in tulburarile copilului si adolescentului

Terapia rational-emotiva si comportamentala in tulburarile copilului si adolescentului

Autor
An publicare
2007
Nr. Pagini
464
ISBN
9789731816111

Descriere

Au trecut aproape 20 de ani de la publicarea primei editii a acestei carti si mai mult de 50 de ani de cand a fost descrisa in literatura prima utilizare a terapiei rational-emotive si comportamentale (REBT) la un copil. De-a lungul acestor ani, REBT cu copii si adolescenti s-a practicat in multe parti ale lumii. Eu (A. E.) am crezut intotdeauna in potentialul de utilizare a REBT in scoli, ca forma de promovare a sanatatii mentale, la tineri care au probleme pe parcursul dezvoltarii. In fond, gandirea irationala, atat la copii cat si la adolescenti, contribuie la o arie consternanta de probleme emotionale (ex. depresie la copii, furie), probleme comportamentale (ex. furie, opozitionism provocator, tulburari de conduita) si probleme scolare (ex. performanta scazuta). De-a lungul ultimelor 6 decenii, REBT si extensia sa educationala, Educatia Rational Emotiva (REE), au fost adoptate de o larga varietate de practicieni din sistemul sanatatii mentale, care lucreaza cu copii si adolescenti. Cei care au incorporat si integrat REBT in practica lor individuala cu cei de varste mici, au remarcat ca elementele esentiale ale REBT le-au eficientizat practica. Care sunt elementele fundamentale ale REBT cand este aplicata la persoane de varste mici? Care din aspectele terapiei cognitiv-comportamentale (CBT) cu copii si adolescenti, asa cum sunt practicate in mod curent, sunt considerate a fi bazate pe aceste elementele fundamentale? Cum vei sti ca practici REBT cand adopti orientarea CBT? Pe raspunsul la aceste intrebari cartea mai descrie modalitatile de: Educare a copiilor sau adolescentilor pentru a avea un vocabular emotional si o schema a emotiilor (emotiile variaza in intensitate de la intens la slab) si pentru a intelege ca au optiuni comportamentale si emotionale atunci cand se intampla ceva rau. Utilizare a modelului ABC cu scopul a-i ajuta pe cei mici sa conceptualizeze relatiile dintre gandire, emotii si comportament cu scopul evaluarii si interventiei. Educare a „responsabilitatii emotionale”, pentru a intelege ca propria persoana, nu altii, este cea care influenteaza major emotiile si comportamentele. Utilizare a strategiilor de disputare pentru a facilita identificarea si schimbarea gandirii/auto-verbalizarilor irationale, negative, inainte de a trece la invatarea unei gandiri/auto-verbalizari rationale, pozitive (pentru copii mai mari de 6 ani). Instruire a tinerilor pentru utilizarea auto-verbalizarilor rationale. Practicarea noilor moduri de gandire, a noilor emotii si comportamente in „lumea reala” prin utilizarea temelor de casa. Probabil cel mai disctinct aspect al REBT cand este utilizat cu cei mici este modul in care inainteaza argumentul conform caruia oamenii vor fi mai fericiti si mai impliniti cand invata (in terapie, la clasa, acasa) credinte rationale, incluzand acceptarea neconditionata de sine, toleranta crescuta la frustrare si acceptarea neconditionata a altora.

Pe aceeași temă

Albert Ellis