Comunicare in limba romana. Caietul elevului clasa a 2-a

Comunicare in limba romana. Caietul elevului clasa a 2-a

Descriere

Comunicare in limba romana. Caietul elevului clasa a 2-a - Mirela Mihailescu Auxiliarul Comunicare în limba română pentru clasa a II-a este un instrument de învățare care oferă contexte multiple și variate pentru formarea competențelor specifice clasei a II-a, de receptare a mesajelor orale/scrise și redactare de mesaje. Caietul este structurat în 11 unități de învățare, concepute tematic, iar temele reflectă universul apropiat copilului de vârstă școlară mică. Conține pagini destinate evaluării inițiale, recapitulării și evaluării la finalul fiecărei unități de învățare, recapitulării și evaluării finale. Sarcinile de învățare asigură formarea, aprofundarea și dezvoltarea competențelor specifice prevăzute de programă și au legătură cu experiențele trăite de copii sau posibile în realitate. Sunt sarcini atractive, cu grade diferite de dificultate. Exercițiile vizează înțelegerea textului din manual (extragerea informațiilor, interpretarea, examinarea și evaluarea acestora) dezvoltarea gândirii critice, precum și dezvoltarea exprimării scrise funcționale și creative. Jocurile și exercițiile cu caracter creator oferă posibilitatea realizării transferului către alte discipline. Textele propuse ca suport pentru rezolvarea unor exerciții din caiet sunt interesante, atractive, stimulează plăcerea de a citi și dezvoltă gustul pentru lectura de bună calitate. Ilustrațiile constituie suport pentru învățare și stimulează dezvoltarea gustului estetic.    Părerea autorilor Prin invitația pe care o lansează, lucrarea se dorește a fi o punte sigură de acces către comunicarea ca domeniu complex ce înglobează procesele de receptare a mesajului oral şi scris precum şi pe cele de exprimare orală. Lectura de plăcere și lectura cu scop informativ, cele două domenii de acțiune ce trebuie vizate deopotrivă la această vârstă, sunt aspecte surprinse de sarcinile propuse în auxiliar. Cititul nu este mărginit numai la exercițiul citirii, înțelegerea mesajului prilejuind însușirea sau completarea unor cunoștințe despre mediul înconjurător, despre planete, despre sănătate, despre forţă și mişcare, plante şi animale, absolut necesare în formarea și dezvoltarea orizontului de cunoștințe al elevilor.

Pe aceeași temă

Mirela Mihaescu