Limba si literatura materna rromani. Manual pentru clasa a 8-a

Limba si literatura materna rromani. Manual pentru clasa a 8-a

Descriere

Cadrele didactice de la scolile cu predare in limba rromani precum si parintii copiilor care doresc sa invete limba rromani pot comanda mult asteptatul manual de Limba si literatura materna rromani pentru clasa a VIII-a! Manualul a castigat recent licitatia organizata de Ministerul Educatiei cu punctajul maxim de 100 de puncte. Manualul Limba si literatura rromani materna pentru clasa a VIII a intregeste seria manualelor destinate invatamantului in limba rromani, avand ca autori pe doi dintre specialistii consacrati in elaborarea de resurse educationale rrome: Gheorghe Sarau si Ionel Cordovan. Importanta acestui manual este cu atat mai accentuata cu cat, datorita intrarii in vigoare a noii legi a educatiei, copiii de la scolile cu predare in limba rromani vor putea sa sustina evaluarea nationala pentru clasa a VIII-a in limba rromani. Continutul manualului sustine motivatia elevului pentru investigare si pentru invatarea bazata pe competente. Conceptele din structura continutului manualului sunt prezentate, interpretate si aplicate in conformitate cu semnificatiile si cu principiile stiintifice recunoscute in cadrul comunitatii stiintifice. Prezentarea continuturilor pentru domeniile Comunicare, Lectura, Redactare, Elemente de constructie a comunicarii s-a facut intr-o maniera integrata, acestea fuzionand in actul comunicarii, fapt care face necesara predarea integrata. In acelasi timp, li se propun elevilor sarcini de invatare cu un accentuat caracter utilitar, relevante pentru insertia sociala de succes in viitoarea perioada a vietii lor de adult. Dincolo de utilitatea lui imediata, de necontestat, si de calitatea lui exceptionala, manualul urmareste in final, pe termen lung, formarea unui individ capabil sa utilizeze limba rromani comuna in scopul invatarii, atat in cursul scolaritatii, cat si pe tot parcursul vietii; a unei persoane care isi asuma propria identitate lingvistica si culturala, fiind, in acelasi timp, sensibila la valorile interculturale si multiculturale, in contextul (auto)descoperirii si al (auto)construirii identitatii rrome.

Pe aceeași temă

Gheorghe Sarau