Fundamentele psihologiei speciale
Descriere
„Psihopedagogia speciala reprezinta o disciplina de granita intre psihologie si pedagogie. Pe masura ce stiintele medicale ajung la noi performante, numarul copiilor salvati dintr-o epidemie sau pandemie este tot mai mare, insa, dintre acesti subiecti, unii raman cu tare. Asadar, copiii aceia nu mai mor, dar creste proportia celor cu Cerinte Educative Speciale (CES). In conditiile in care se doreste un invatamant integrat, toti dascalii pot avea in grija si copii cu deficiente, invaliditati sau handicap, ceea ce impune cunoasterea problemelor specifice cu care se confrunta acei elevi, si, mai ales, identificarea procedeelor si metodelor de a-i face pe acestia cat mai apti pentru viata sociala. Cum bibliografia in limba romana a psihologiei speciale este mult prea saraca si cum cartea de fata se adreseaza unui numar foarte mare de prezumtivi cititori (studenti, cadre didactice din invatamantul special, dar si din invatamantul de masa, si, nu in ultimul rand, parinti), textul este accesibil tuturor acestor virtuali consumatori, oferind un tot coerent al problemelor in discutie - de la etiologie si diagnostic, la tratament, instructie si educatie.“ - Gheorghe Schwartz