Educatie si frontiere sociale: Franta, Romania, Brazilia, Suedia

Educatie si frontiere sociale: Franta, Romania, Brazilia, Suedia

Editura
An publicare
2011
Nr. Pagini
264
ISBN
9789734618729

Descriere

Frontierele sunt un instrument al ordinii sociale: ele separa si organizeaza contactele dintre categorii, grupuri sau clase ierarhizate. In acelasi timp, sunt un mecanism care participa la construirea identitatii acestor grupuri sau clase, obiectivandu-le si „naturalizandu-le“ proprietatile specifice, inscrise in ordini simbolice, morale sau culturale. Departe de a fi „date“ prin intermediul unui soi de inconstient cultural, frontierele se construiesc si fac obiectul unor conflicte sociale. La randul lor, experientele educative cunosc transformari legate de metamorfozele sociale, in special ca urmare a faramitarii societatii salariale, a erodarii protectiilor si a vulnerabilizarii statutelor sociale. Bazat pe rezultatele obtinute de o echipa internationala de cercetatori in Franta, Romania, Brazilia si Suedia, volumul se adreseaza profesorilor si studentilor de la facultatile de stiinte sociale, precum si tuturor celor interesati de relatia dintre educatie si frontierele sociale mai mult sau mai putin vizibile. Cuprins: Experienta educativa si socializare: frontiere discriminatorii, frontiere transgresate, frontiere dorite; Familiile imigrate: o experimentare continua a frontierelor; Clasele mijlocii intre transgresarea frontierelor si inchidere sociala; Brazilia. Dinamica frontierelor intr-un context de inegalitati puternice si durabile; Suedia. Modularea frontierelor intr-un context de competitie si libera alegere; Franta. O reproducere perturbata; Experiente educationale ale frontierelor sociale in Romania.

Pe aceeași temă

Mihai Dinu Gheorghiu

Mihai Dinu Gheorghiu

Mihai Dinu Gheorghiu,Frédéric Moatty,Mihai Dinu Gheorghiu,Frédéric Moatty

Mihai Dinu Gheorghiu,Mihaita Lupu