Dezvoltarea competentelor emotionale si sociale la prescolari. ghid practic pentru parinti
Descriere
Dezvoltarea competentelor emotionale si sociale la prescolari. Ghid practic pentru educatori
CUPRINS
Prefata
CAPITOLUL I Introducere
I. Competentele emotionale
II. Competentele sociale
III. Factori de risc pentru dezvoltarea competentelor emotionale si sociale
CAPITOLUL II A. Optimizarea relatiilor dintre adulti
1. GESTIONAREA EFICIENTA A EMOTIILOR sI MANAGEMENTUL STRESULUI
2. COMUNICAREA EFICIENTA
2.1. Emiterea mesajului
2.2. Receptarea mesajului
2.3. Tipuri de comunicare
3. MANAGEMENTUL CONFLICTELOR, REZOLVAREA DE PROBLEME sI LUAREA DECIZIILOR
3.1. Managementul conflictelor
3.2. Rezolvarea de probleme si luarea deciziilor
B. Optimizarea relatiei educator-copil
I. STRATEGII DE DISCIPLINARE
1. STRATEGII DE ORGANIZARE A MEDIULUI DE iNVATARE sI DE PREVENTIE A PROBLEMELOR DE COMPORTAMENT
1.1. Stabilirea rutinelor
1.2. Stabilirea regulilor
1.3. Stabilirea limitelor
2. RECOMPENSELE CA MODALITATE DE iNCURAJARE A COMPORTAMENTELOR ADECVATE
2.1. Lauda – intarire sociala pentru comportamentele adecvate
2.2. Sistemele de recompense
3. ABORDAREA COMPORTAMENTELOR INADECVATE
3.1. Ignorarea comportamentelor inadecvate
3.2. Consecintele logice sau naturale ale comportamentelor inadecvate
3.3. Excluderea
II. STRATEGII DE DEZVOLTARE A COMPETENTELOR EMOTIONALE sI SOCIALE iN RELATIA EDUCATOR-COPIL
1. STRATEGII DE OPTIMIZARE A RELATIEI EDUCATOR-COPIL
2. iNVATAREA sI DEZVOLTAREA STRATEGIILOR DE REGLARE EMOTIONALA LA COPII
3. REZOLVAREA DE PROBLEME LA COPII1
CAPITOLUL III 1. Activitati pentru dezvoltarea si optimizarea competentelor emotionale
2. Activitati pentru dezvoltarea si optimizarea competentelor sociale
3. Anexe