Masinaria electorala

Masinaria electorala

Editura
An publicare
2008
Nr. Pagini
260
ISBN
9786065282125

Descriere

2008! Un an greu pentru politicieni, un an plin de bucurii sau frustrari, de castiguri sau esecuri, un an de CAMPANII!
Pentru politicienii romani s-ar putea ca 2008 sa fie primul an in care vor aborda cu maxima responsabilitate problematica unei campanii electorale. iti cunosti cu adevarat electoratul? stii exact ce, cat, cum, cand si cui sa promiti? Ce crezi ca trebuie sa faci ca sa obtii votul alegatorilor?
Mai ales, daca vei castiga, vei fi in stare sa iti respecti promisiunile? lar daca vei pierde, vei fi in stare sa monitorizezi corect realizarile si greselile opozitiei? Vei fi in stare sa inveti din infrangere asa incat data viitoare sa devii castigator?
Acest ghid de campanie electorala l-am gandit atat ca pe un manual usor de abordat de catre cei angrenati intr-un fel sau altul in jocul politic, cat si ca reper pentru cei care vor sa inteleaga mai bine evolutia „actorilor" de pe scena politica atunci cand li se ofera „spectacolul" alegerilor.

Fragment:

" Televiziunea si Radioul
Ne place sau nu sa recunoastem, spoturile TV influenteaza electoratul.
Ne place sau nu, publicitatea TV atrage mai mult atentia publicului larg decat o fac stirile. Un om obisnuit vede mai multe minute de publicitate decat de stiri. Asadar, un om obisnuit va retine mai multe amanunte despre campania ta dintr-un clip publicitar decat dintr-o stire data la telejurnal.
Nu in ultimul rand, pe cand intr-un spot publicitar vei pune elemente care sa te avantajeze, la stiri focalizarea se va face pe cursa candidatilor, pe competitia candidat/ contracandidat si nu pe elementele pozitive pe care vei dori sa le aduci in fata alegatorilor.
Asadar, mai ales pentru a atrage atentia indecisilor, folosirea spoturilor TV iti poate aduce avantaje. Chibzuieste bugetul, negociaza intervalele in care sa se transmita spotul tau. Foloseste studii de audienta, afla care sunt cele mai apreciate emisiuni de catre publicul tau tinta. 1n acelasi timp, nu subaprecia orice ocazie in care poti iesi intr-o emisiune radio sau televizata.

On-line
adica tot ce inseamna internet, website, e-mail, bloguri... Foloseste aceste canale pentru a transmite informatii utile alegatorilor, unde sa mearga, care sunt procedurile de vot. Spune-le sa participe la sondaje de opinie pentru a se contura mai bine sansele reale ale candidatilor. intocmeste liste de distributie, mesajele on-line ajung aproape instantaneu. Roaga-ti sustinatorii sa permita inregistrarea adresei tale in lista lor agreata, asa incat sa nu ajungi la junk sau spam.
Scrisori
Daca pentru seniori sau adultii trecuti de prima tinerete lucrul acesta poate functiona, nu uitati ca, pentru tineri, scrisorile obisnuite nu determina schimbarea atitudinii lor in ceea ce va priveste. Ei sunt Generatia 2k, sunt eminamente orientati spre corespondenta on-line, deci pentru a ajunge la aceasta categorie de alegatori, trebuie sa vorbesti „pe limba lor".
Telefoane
Din nou, o alegere rezonabila pentru a lua legatura cu alegatorii de peste 65 de ani. Cei tineri nu au timp de discutii la telefon pe astfel de teme si nici nu ii intereseaza. Poate daca le dai sms.... "

Pe aceeași temă

Cristina Vasiloiu