Geografie
Descriere
Modelul didactic propus de manualul de geografie pentru clasa a VIII-a respecta criteriile curriculare si psihopedagogice recomandate de programa in ceea ce priveste selectarea, ordonarea si tratarea didactica - integrata si, totodata, functionala - a unitatilor de continut.
Cartea isi propune sa-i determine pe elevi: sa cunoasca si sa inteleaga fenomenele si procesele geografice, sa perceapa coerent mediul geografic ca realitate, sa-si formeze o atitudine constienta si responsabila fata de mediul inconjurator.
In manual se vehiculeaza cunostinte si informatii accesibile, acestea fiind reprezentate prin: suporturi cartografice, imagini (fotografii), texte explicative, intrebari si aplicatii, probe de autoevaluare. Geografia Romaniei stimuleaza autoinvatarea prin insusirea modalitatilor de intelegere, de “citire“ adecvata a hartilor din manual si de consultare a altor surse (atlase, lucrari editate pentru pregatirea examenului de capacitate).
Din cuprins:
Romania- Coordonate europene
Geografie fizica
Geografie umana si economica
Romania in Europa si in lume
Romania- Probleme ale mediului inconjurator.