Fenomenul fake news. Mecanisme psihologice si sociale - Maria Cristina Bostan, Alexandra Maftei

Fenomenul fake news. Mecanisme psihologice si sociale - Maria Cristina Bostan, Alexandra Maftei

An publicare
2022
Nr. Pagini
168
ISBN
9786062403126

Descriere

Fenomenul fake news. Mecanisme psihologice si sociale

Volumul de fata se adreseaza tuturor celor interesati sa inteleaga complexitatea fenomenului de constructie si dezvoltare a stirilor false. Consideram ca in prezent acest fenomen este foarte extins si foloseste dintre cele mai diverse mecanisme pentru a-si creste autoritatea ca sursa informationala. Asadar, avem de-a face cu un fenomen care nu este doar un subiect de studiu, ci este prezent in viata de zi cu zi a oamenilor, motiv pentru care acest volum se adreseaza atat publicului larg, cat si a specialistilor. Cu toate ca, in ultimul deceniu, numarul studiilor care vizeaza fenomenul fake news a fost in continua crestere, iar investigarea antecedentelor comportamentelor si a predictorilor semnificativi in acest sens constituie una dintre principalele teme cercetate, mecanismele psihologice si sociale ale fenomenului stirilor false raman, inca, un domeniu insuficient reprezentat pe piata editoriala din Romania. Asadar, volumul propus constituie o premiera editoriala prin prisma continuturilor descrise, respectiv prin abordarea unui ansamblu multidisciplinar de perspective, in stransa conexiune cu domeniul stiintific principal - cel al psihologiei sociale - si modul in care acesta se intersecteaza cu sfera jurnalistica. Pe de o parte, lucrarea este cu precadere utila studentilor si cadrelor universitare din domeniul psihologiei, al stiintelor educatiei, sociologiei, jurnalismului sau filosofiei. Pe de alta parte, informatiile propuse pot fi extrem de utile in practica preuniversitara, constituind o baza stiintifica relevanta in proiectarea unor cursuri formale sau informale de educatie media, educatie pentru societate sau dezvoltare personala. Astfel, abordarea interdisciplinara si interactiva confera un nivel de adresabilitate extins, volumul fiind util atat practicienilor, cat si cercetatorilor preocupati de reperele teoretice si practice ce au in vedere fenomenele complexe implicate in contextul fake news. - Coordonatorii

Din Cuprins: • Specificul ilustrarii emotiilor negative in mesajele publicitare • Mecanisme psihosociale ale fenomenului fake news • Educatia copiilor si tinerilor in prevenirea fenomenului fake news  

Pe aceeași temă

Andreea Coroian Goldis,Emilia Borza

Reiner Greifeneder,Mariela E. Jaffe,Eryn J. Newman,Norbert Schwarz

Virgil Ierunca

Virgil Ierunca