Istorie pentru examenul de bacalaureat si admitere in invatamantul superior - Liviu Lazar, Felicia Galiceanu
Descriere
Lucrarea de fata se adreseaza elevilor de clasa a XII-a care se pregatesc pentru examenul de Bacalaureat la istorie si doresc sa realizeze acest lucru in mod ritmic. In aceeasi masura, lucrarea se adreseaza si candidatilor care se pregatesc pentru admiterea la facultatile de profil, avand in vedere ca se refera la aceeasi tematica. Prin intermediul acestei lucrari, venim si in ajutorul profesorilor de istorie, care au pentru fiecare lectie din programa de bacalaureat un rezumat al continuturilor, notiunile istorice explicate, un test de evaluare curenta si teste de evaluare sumativa.
Pentru fiecare tema din programa examenului de bacalaureat, lucrarea propune urmatoarele elemente de sprijin in pregatirea cu succes a acestuia:
• Noi sinteze ale fiecarui capitol din programa de bacalaureat, mai bine structurate logic si cronologic. Acest lucru permite profesorilor sa se concentreze pe discutarea cu elevii a temelor si pe rezolvarea de teste.
• Un dictionar de termeni istorici (cuvinte cheie) care apar in continutul temelor respective si usureaza intelegerea faptelor si fenomenelor istorice prezentate.
La sfarsitul fiecarui subcapitol al temei sunt prezentate o serie de intrebari posibile care au fost formulate in concordanta cu intrebarile din anii trecuti la examenul de bacalaureat la istorie.
• Un test de evaluare curenta din continutul fiecarei lectii, care permite cunoasterea stadiului de pregatire pentru examen si pregatirea constanta pentru acesta. Testele au fost elaborate in conformitate cu programa examenului de bacalaureat si sunt total diferite fata de cele din editia trecuta a lucrarii noastre.
• Teste de evaluare sumativa din materia de examen total diferite fata de cele din editia trecuta a lucrarii noastre. • Model de barem de evaluare si notare pentru a cunoaste exact nivelul performantei in pregatirea examenului de bacalaureat.
• Sugestii de rezolvare a subiectelor de examen cu exemple (modele) concrete.
• Scheme recapitulative.
Sintezele au fost elaborate dupa analizarea continuturilor prezentate in cele 7 manuale alternative de istorie de clasa a XII-a si selectarea elementelor comune care fac obiectul evaluarii. In elaborarea sintezelor s-au avut in vedere competentele generale si specifice pentru clasa a XII-a si standardele de evaluare din programa examenului de bacalaureat. - Autorii