Invatam impartasind

Invatam impartasind

Descriere

În anul 2020, odată cu venirea pandemiei, un grup de specialiști în învățare și dezvoltare au început să scrie o carte din experiența personală de training. Deși activează în companii diferite, cei 18 autori au concluzionat că procesele de învățare și dezvoltare, pentru a avea impact, au nevoie să respecte câteva reguli. De la analiza de nevoi la transferul în practică, trainingul este nu doar o intervenție unică, ci un proces ce necesită timp și energie.

Pare contra-intuitiv să apară o carte despre trainingul la sală într-o perioadă în care majoritatea activităților noastre profesionale se desfășoară online. Însă ce s-a constatat în perioada aceasta este că regulile unui training de impact sunt aceleași, indiferent dacă el are loc online sau offline.

Așadar, Învățăm împărtășind este o carte despre training și regulile prin care procesele de învățare și dezvoltare ajung să fie eficiente. Cu alte cuvinte, ceea ce învățăm să nu rămână doar la nivel de cunoștințe, ci să se evidențieze în abilități și în schimbări la locul de muncă (și nu numai).

Coordonator: Gabriela Hum, ATU Consulting, este trainer, consultant și psiholog


Cuprins

Prefață — Dragoș Iliescu


Capitolul I — Despre L&D ca partener de business
1.1 L&D — Viziune, valori și misiune în companie —Ilinca Elena Coroian
1.2 Organizațiile care învață — Zamfira Stan
1.3 Buy‑in: Ce și pentru Cine? — George Gavrilovici
1.4 Cum alegem furnizorii și cum îi imersăm în organizație? — Magda Tóth‑Ráduly, Mónika Pál

Capitolul II — Designul, un program de învățare
2.1 Analiza de nevoi și evaluarea nevoilor de training — Gabriela Hum
2.2 Setarea de obiective comportamentale — Ileana Fritea
2.3 Designul de training — Răzvan Goga
2.4 Pregătirea programului de training — Ovidiu Damian
2.5 Învățarea experiențială și trainingul experiențial — Sergiu Maxim

Capitolul III — Livrarea trainingului la sală
3.1 Structura unui training — Sabina Pop, Szerena Nagy,Ovidiu Damian
3.2 Stiluri de învățare și tehnici de livrare — Gabriela Hum
3.3 Dinamica de grup — roluri în grup și situații dificile în training — Ramona Teodora Pop
3.4 Facilitarea vizuală — Răzvan Goga

Capitolul IV — Învățarea după livrarea trainingului
4.1 Procesul de evaluare a trainingului — Dragoș Stoian, Gabriela Hum
4.2 Transferul în practică — Iulia Pop

Capitolul V — Posibilități și perspective în L&D
5.1 Planuri de carieră în domeniul L&D — Andreea Trif
5.2 L&D încotro? — Codruța Burda
5.3 Învățarea virtuală — Sergiu Maxim
5.4 Șocul viitorului — Sergiu Maxim
5.5 În loc de concluzii —Cum se pregătește un trainer — Călin Grigorovici

Pe aceeași temă