Hei, Whipple, incearca asta!. Un ghid pentru a crea reclame de exceptie

Hei, Whipple, incearca asta!. Un ghid pentru a crea reclame de exceptie

Editura
An publicare
2006
Nr. Pagini
368
ISBN
9738648149

Descriere

Citind aceasta carte vei descoperi secrete incitante despre campanii celebre de advertising, te vei delecta cu exemple de reclame alese de Luke Sullivan ca fiind reprezentative pentru fiecare gen: print, radio, TV si outdoor. Vei putea folosi aceasta carte ca pe un manual haios, presarat cu glume si povestioare traite de un autor celebru de campanii de advertising, care a petrecut mai mult de douazeci de ani lucrand cu pasiune in aceasta bransa. Vei afla ca advertisingul face ca toti oamenii care se dedica lui sa se simta parte dintr-o mare familie, o echipa care trebuie sa functioneze la fel de bine la toate nivelele, pentru a-si atinge scopul final: o reclama de exceptie.
Citeste Hei, Whipple, incearca asta! si vei invata sa creezi un spot TV, un print, un radio sau un outdoor, dupa reguli sau incalcand regulile, si iti va face placere. Cartea te va conduce prin culisele unei agentii de advertising, te va face sa simti fascinatia unui departament de creatie si te va indemna sa visezi ca poti lucra si tu intr-un astfel de mediu.
Pana la urma esentialul este clar: 1. Fii cat mai simplu. 2. Vei avea un succes nebun daca cititorul reclamei tale ramane cu un singur lucru in minte., dupa cum spune Luke Sullivan.Trebuie sa alegi regula 1 sau regula 2.  Fragment din volumul "Hei, Whipple, incearca asta" de Luke Sullivan   „Un mare editor poate lua acelasi material ca si un editor mediocru si poate face ceva incredibil de diferit. Am avut reclame literalmente salvate de o buna munca de editare. Familiarizeaza-te cu editorii buni de spoturi TV pe care ii poti gasi, asa cum te mentii informat si cu privire la cei mai buni regizori. Cere-le producatorilor sa te tina la zi cu numele editorilor buni nou aparuti. Editorii au reel-uri la fel ca regizorii. Unii sunt super in comedie, unii in executii de videoclipuri si unii sunt povestitori desavarsiti. Trimite editorului tau storyboardurile (sau, si mai bine, boardurile de filmare) cat mai devreme posibil. Slujba unui editor este aceea de a spune o poveste cu un film, si daca boardul tau nu are o anumita scena-cheie de tranzitie, un editor destept ar putea sa te ajute sa observi asta. Mai este si un alt mod de a trata lucrurile. Lasa regizorul sa faca taieturile. Nu vor fi multi regizori care se vor oferi sa faca „taieturi de regizor", dar daca al tau va dori asta, fii de acord. Procesul de editare in sine incepe cu taieturi facute in mare. Avem astfel o prima Infatisare a ceea ce inseamna ideea ta pusa in scena. Si poate fi un moment destul de infricosator. Pentru ca si un storyboard grozav, filmat de un regizor grozav, ar putea, uneori, sa nu arate dupa montaj asa cum ti-ai imaginat tu. Stii ceva? Ti se va intampla si asa ceva, probabil, intr-un moment al carierei tale. Mie mi s-a intamplat. Editarea nu este ceva ce inveti din carti (nici macar dintr-o carte de prima mana, cum este aceasta). Va trebui sa incepi sa faci si munca asta—si va trebui sa muncesti mult, daca vrei sa inveti meserie. Sfatul meu este sa urmaresti, cat mai mult posibil, felul in care alti oameni de creatie, mai experimentati, fac munca de editare. Urmeaza sfatul producatorului tau, al editorului si al oricui stie despre productia TV mai multe decat tine."

Pe aceeași temă

Luke Sullivan