O sociologie a gustului

O sociologie a gustului

Editura
An publicare
2020
Nr. Pagini
392
ISBN
9786067495096

Descriere

O sociologie a gustului. Estetica si dinamica sociala in gastronomie   Gustul, dincolo de o simpla manifestare fiziologica, trebuie inteles in complexitatea sa sociala si culturala. Notiunea de gust acopera cel putin trei intelesuri diferite: primul sens este legat de organe de simt, al doilea se refera la „judecata” estetica, de unde cunoscutul adagio de gustibus non disputandum est, al treilea sens ia in considerare dimensiunea sociala a gustului.

In traditia clasica umanista, exista o paralela intre simtul fiziologic al gustului si gustul estetic, ca si intre gastronomie si estetica. Perioada contemporana, post-moderna, hipermoderna, definita de societatea de consum, dar si de „capitalismul transestetic”, este scena unor fenomene complexe, de la globalizarea culturala la imperativul creativitatii, constand intr-o diversitate de culturi globale. Aceste fenomene sunt vizibile in redefinirea a ceea ce inseamna gust, de la estetic la social si culinar, noi ethos-uri, noi moduri de socializare, sub semnul tensiunii intre global si local, traditie si modernitate, cultura si economie.

Pe aceeași temă

Angelica Marinescu