(Psiho)Motricitate. Sprijin, preventie si compensare - Frédérique Wauters-Krings
Descriere
O CARTE PRACTICA, APLICATIVA, care raspunde concret multor intrebari legate de dezvoltarea copilului de varsta prescolara si scolara mica Ce raport exista intre corp, miscare, gandire, relationare? Cum sa fii un cadru didactic „suficient de bun”? Se cuvine sa-l lasam pe copil sa se joace spontan sau sa-i orientam jocurile? Ce fel de experiente motrice propui, pentru ce varsta, cu ce scop? Cum prezinti si cum animi un joc colectiv? Situatiile motrice pot compensa anumite tulburari de dezvoltare? De ce le place copiilor sa sara, sa cada, sa se joace de-a lupul? Trebuie sa intervenim in alegerea mainii folosite in activitatile grafice? Ce situatii propui pentru a inlesni perceptia spatiului, a timpului, a corpului? Frederique Wauters-Krings este profesoara de educatie fizica si kinetoterapie pentru nivelul liceal, fiind specializata in psihomotricitate si licentiata in stiintele educatiei. Preda educatie corporala si psihomotricitate la Inalta scoala Leonardo da Vinci din Louvain-la-Neuve (Belgia). Cartea prezinta intr-o maniera structurata de ce si cum experientele senzoriale si motrice sprijina dezvoltarea si invatarea, compenseaza dificultatile, previn anumite retarduri. Lucrarea precizeaza, pentru fiecare domeniu, obiectivele generale, pistele metodologice si didactice, propune o multime de activitati si referinte pentru activitatea de observare. Ea se adreseaza diferitilor actori din educatie: parinti, ergoterapeuti, cadre didactice, educatori, logopezi, ortofonisti, kinetoterapeuti, specialisti in psihomotricitate.