Stimularea creativitatii prin predarea matematicii - Geanina Havarneanu
Descriere
Volumul prezinta o tema de actualitate in realitatea educationala romaneasca, avand ca element de noutate (in sfera delimitarilor conceptuale) modalitatea de tratare a notiunilor circumscrise conceptului de creativitate - abordarea semiologica. Pornind de la sesizarea unor disfunctionalitati ale sistemului de invatamant actual (care are drept deziderat dezvoltarea creativitatii, dar care este inca tributar unor conceptii invechite), autoarea propune un instrument de lucru ce valorifica principalele strategii si metode care au ca efect dezvoltarea unei gandiri divergente, eficiente in comprehensiune si rezolvare de probleme. Autoarea insista asupra complexelor de metode cu rol major in favorizarea deprinderii de a conexa cunostinte dupa criterii profunde, in dezvoltarea unui stil de munca individual, in stimularea unui comportament de studiu recursiv, creativ si prospectiv, in generarea coeziunii de micro / macro-grup si in educarea unui comportament competitiv constructiv, cu influenta pozitiva asupra randamentului scolar. Constituindu-se intr-un ghid de bune practici, prezentul volum are o sfera larga de adresabilitate, ce include managerii unitatilor scolare, dirigintii, profesorii, precum si structurile de formare a viitorilor profesori.