Vand orice, oricand, oricui. Ce conteaza cu adevarat in vanzarile B2B - Adrian Cioroianu
Descriere
„Sunt vanzator, vand. Vand orice, oricand, oricui. Cred cu tarie ca un vanzator bun este acela care poate vinde orice. Daca eu sunt cel mai bun vanzator de telefoane mobile si de maine vand piscine, trebuie sa fiu si acolo la fel de bun.” Cu un astfel de crez, ca o coloana vertebrala bine infipta in realitatea organismului sau profesional numit „Vanzari”, dar si cu umor, ironii si reflectii „de viata si meserie”, Adrian M. Cioroianu isi prezinta, in cartea sa in curs de aparitie la editura EVRIKA, spumoasele experiente si invataturi. Nu e putin lucru sa te afli, timp de 15 ani, intr-o liga a celor mai buni vanzatori de „orice”, sa smulgi fiecarei clipe, intalniri, patanii, fiecarui succes sau esec, sensul cel mai de pret care sa te duca mai sus, sa te faca mai bun, sa ai viziunea cea mai aplicata pe o piata atat de aprig supusa competitivitatii financiare, cum este lumea afacerilor azi. Cartea este o minunata si antrenanta relatare, de la „sursa”, a ceea ce ar trebui sa fie, in ochii autorului, parcursul ideal al unui invatacel in meseria de Salesman, de om de vanzari. Relatare facuta cu evident talent narativ, intr-un stil spontan si lipsit de inhibitii, plina de detalii simpatice si trimiteri la picanteriile unor situatii uneori comice, alteori tragicomice, in care un neinitiat in ale misterelor profesiei s-ar putea afla. In acelasi timp, textul cartii ramane, cu onestitate, unul al impartasirii serioase si generoase, caci a fi om de vanzari nu prespune aplicarea vreunei retete de-a gata, ci inseamna o nesfarsita creare de solutii noi la imprejurari noi, imposibil de prevazut – de aici coeficientul mare de sfaturi si ghidari prietenoase prin hatisurile inerente domeniului. ”Cred ca vanzarile se invata practicand, incercand de fiecare data metode noi, experimentand tehnici diferite, gresind, testand.” Adrian M. Cioroianu este un astfel de experimentator de tehnici care a ales sa-si imparta stiinta cu cei care ii calca pe urme si sa puna, in felul asta, o caramida proprie la temelia unei institutii fundamentale pentru mersul economiei globale – The Sales, Vanzarile.