Alianta. Managementul talentelor in era conectivitatii - Ben Casnocha, Chris Yeh, Reid Hoffman

Alianta. Managementul talentelor in era conectivitatii - Ben Casnocha, Chris Yeh, Reid Hoffman

Descriere

Ca manager, iti doresti de la angajatii tai sa te ajute sa transformi compania si, astfel, s-o pregatesti pentru viitor. Ca angajat, iti doresti ca organizatia sa te sustina sa ai o cariera de succes. Acest scenariu cu castigatori de ambele parti se va intampla doar daca ambele tabere au incredere una in cealalta si doar daca isi iau angajamentul ca vor investi pentru beneficii de ambele parti. Din pacate insa, in zilele noastre, in mediul de afaceri, increderea a atins cel mai scazut nivel. Putem recastiga increderea pierduta prin discutii deschise in care sa nu fie trecute cu vederea realitatile economiei moderne. Asa ca, in mod paradoxal, alianta incepe atunci cand managerii recunosc ca angajatii valorosi pot parasi compania, iar angajatii aleg sa vorbeasca deschis despre propriile aspiratii profesionale. Daca veti face din alianta elementul central al strategiei voastre de management al talentelor, nu doar ca veti reinstaura increderea, dar veti putea recruta si retine acele persoane cu spirit antreprenorial de care aveti nevoie intr-o lume ce se transforma rapid. Acest ghid indraznet, dar practic pentru manageri si directori executivi va va oferi instrumentele necesare ca sa recrutati, sa coordonati si sa retineti acei angajati de care compania are nevoie pentru a se dezvolta intr-o lume a inovatiei constante si a schimbarii in ritm accelerat. Alianta surprinde esenta dezvoltarii moderne de talente: increderea si crearea de valoare reciproca ii ajuta atat pe angajator, cat si pe angajat sa faca fata competitiei externe. Autorii creeaza cadrul necesar atat marilor companii, cat si firmelor abia infiintate pentru a-si dezvolta mai eficient angajatii, construind, in acelasi timp, o echipa puternica. Jeffrey R. Immelt, Presedinte si CEO, General Electric Angajatii motivati reprezinta cheia succesului in fiecare domeniu de activitate. Alianta este o carte extraordinara ce prezinta exemple din lumea reala despre cum sa ne asiguram loialitatea si sa le inspiram creativitate unor echipe de succes pe termen lung. Kenneth I. Chenault, Presedinte si CEO, American Express Fragment: " Curajul de a purta dialoguri oneste Am scris aceasta carte pentru a impartasi viziunea noastra despre cum poate functiona relatia angajat-angajator. Conceptul propus de noi, si anume alianta, se indeparteaza de abordarile actuale din mediul corporatist. E un concept con-troversat inca si nu veti fi, poate, de acord cu tot ce avem de spus. Dar, in cazul in care credeti ca e o prioritate sa recrutati, sa coordonati si sa retineti talentele de care au nevoie companiile din ziua de astazi pentru a se adapta si pentru a creste, aceasta carte va ofera atat cadrul de referinta, cat si sfaturi practice, inclusiv un model detaliat pentru o declaratie-cadru a aliantei ca anexa. Vom aborda intrebari precum: • Cum ii fac pe angajati sa aiba incredere si sa fie loiali companiei daca nu le pot garanta o angajare pe viata? • Cum se aplica alianta angajatilor de diverse tipuri si la diferite niveluri?  • Cum construiesc relatia cu angajatii mei cu spirit antreprenorial daca obiectivele noastre ultime si valorile difera? • Ce tip de socializare si de branding personal le pot permite angajatilor mei la locul de munca? • Cum pot coordona o retea de fosti angajati tinand cont de timpul si de resursele limitate? La modul ideal, adoptarea unei aliante la nivelul companiei ar trebui sa fie o initiativa sustinuta in mod direct de catre CEO. Directorii executivi si cadrele de conducere vor gasi in carte sugestii despre cum ar trebui sa se raporteze o companie la aceste idei. Unele initiative, cum ar fi organizarea unei retele de fosti angajati, au impact puternic atunci cand sunt sprijinite de catre CEO-ul organizatiei. Recunoastem insa , in acelasi timp, ca angajatii care poarta in primul rand responsabilitatea pentru punerea in practica a aliantei sunt, de fapt, managerii. Daca faceti parte din aceasta categorie, veti gasi instrumente care va vor ajuta sa imple-mentati alianta pentru a putea incepe transformarea departa-mentului sau echipei voastre. Pe angajati, aceasta carte ii ajuta sa inteleaga la ce se inha-ma si ce pot astepta de la alianta pe care o negociaza cu superiorii lor. (Mai multe recomandari despre cum sa-ti transformi cariera individuala prin intermediul principiilor antreprenori-ale gasiti in cartea noastra The Start-Up of You.) Alianta nu este doar un argument ca avem nevbie de o noua modalitate de a face afaceri. Este un plan concret. Este o cale de a investi in viitorul pe termen lung fara a sacrifica prin asta adaptabilitatea. Alianta confera valoare angajatilor, dandu-le un plus de adaptare si de specializare, le ofera managerilor instrumente si sfaturi pentru a colabora mai bine cu subordonatii lor si sfatuieste companiile cum sa isi retina angajatii cu spirit antreprenorial. "

Pe aceeași temă

Ben Casnocha