Campanii si strategii de PR - Flaviu-Calin Rus

Campanii si strategii de PR - Flaviu-Calin Rus

An publicare
2009
Nr. Pagini
212
ISBN
9789736115790

Descriere

Din cuprins: ◊ Consideratii generale asupra PR; ◊ Agentia de PR – departamentul de imagine; ◊ Modele de strategii si campanii de PR; ◊ Cristalizarea si definirea clara a problemei, respectiv a temei abordate de campania de PR; ◊ Definitivarea si stabilirea obiectivelor; ◊ Planificare, calendar, buget; ◊ Evaluarea si arhivarea Volumul de fata se adreseaza cu preponderenta cursantilor din cadrul masteratelor de PR, dar si studentilor din anii terminali de la sectiile de Comunicare si Relatii Publice. Este o lucrare prin care am incercat sa punem in evidenta mai multe viziuni si modele de desfasurare a campaniilor de PR si, de asemenea, am incercat sa elaboram un model propriu de derulare a unor astfel de campanii. Suntem bucurosi ca aceasta lucrare, care dezbate tema campaniilor si a strategiilor de PR, este prima de acest fel, aparuta in cadrul Catedrei de Comunicare si Relatii Publice a Facultatii de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii, UBB. Consideram ca volumul va contribui la standardizarea proceselor care au loc pe parcursul derularii campaniilor de PR, standardizare utila intregii noastre societati. Calin Flaviu Rus Pentru prima data, termenul de consilier PR a fost introdus de catre Eduard L. Bernays, fiind preluat din domeniul juridic in anul 1920, dupa cum mentioneaza Michael Kunczik. Acelasi M. Kunczik preia un citat de-al lui Bernays care sustine acest fapt, citat in paginile de fata in original, in limba engleza: „We borrowed the term counsel from the law, hoping its professional implication would carry over to the new field” . Bernays a avut o motivatie foarte serioasa in momentul in care a preluat termenul de consilier din domeniul juridic. La inceputul secolului trecut, relatiile publice erau intr-o faza incipienta de dezvoltare si trebuiau promovate, pentru a se sedimenta la nivelul men-talului colectiv american. Domeniul juridic era deja dezvoltat, iar Bernays a mizat tocmai pe efectul acestuia asupra noului domeniu reprezentat de sistemul de relatii publice la acea vreme. Bernays a fost foarte inspirat si, in scurta vreme, s-a reusit incetatenirea termenului de consilier PR la nivelul mentalului colectiv american.

Pe aceeași temă

Flaviu Calin Rus