Statul si propaganda - Calin Hentea
Descriere
O campanie de propaganda nu apare din senin. Ea este gandita si apoi pusa in aplicare de cineva anume. Nu de orice fel de oameni, ci de personaje care au interesul, puterea si mijloacele necesare pentru a face acest lucru. Deoarece propaganda presupune o actiune de influentare premeditata in masa, acest lucru nu se poate face de o singura persoana, ci de un colectiv structurat anume. Astfel ajungem la institutia de propaganda a statului. Aceasta carte propune o radiografie a principalelor institutii de propaganda ale marilor puteri care au jucat un rol semnificativ in istoria secolului al XX-lea. De aceea am inceput cu Marea Britanie, statul care a institutionalizat propaganda in deschiderea Primului Razboi Mondial si am incheiat cu Romania, pornind de la institutiile Regatului si strabatand apoi culoarele intunecate ale Casei Scanteii si ale sediului CC al PCR din republica populara si ulterior socialista. Nu a fost ocolita nici propaganda desfasurata de structurile de imagine sau de relatii publice (cum le place acestora sa li se spuna), ale unor organizatii internationale precum NATO, dar si unele ONG-uri de mare vizibilitate, precum Amnesty International sau Greenpeace. Au intrat sub lupa analitica si unele institutii aparte de propaganda cum sunt cele private, camuflate sub denumirea de "firme de relatii publice", sau institutele/centrele culturale ale statelor in strainatate. - Calin Hentea Din Cuprins: • Wellington House - propaganda britanica in SUA • Oficiul pentru Servicii Strategice (OSS) • CIA • Agentia de Informare a Statelor Unite (USIA) • CEKA, NKVD, KGB • Comintern-ul si Cominform-ul • Institutii chineze de propaganda • Structurile NATO de PSYOPS si INFO-OPS • Amnesty International • Greenpeace • Cultul eroilor • Legiunea Arhanghelului Mihai (Garda de Fier) • ARLUS • Securitatea