Carte despre feminitate - Pr Psiholog Petru Kolomeitev

Carte despre feminitate - Pr Psiholog Petru Kolomeitev

Editura
An publicare
2018
Nr. Pagini
176
ISBN
9786065503380

Descriere

In aceasta lume confuza, care incearca sa gaseasca sensul vietii, eu am simtit nevoia de a ma intoarce la izvoare, de a cerceta Scriptura si a ma stradui sa inteleg ce spune Cuvantul lui Dumnezeu despre sensul vietii, despre suferinta si moarte. Si atunci am simtit toata maretia rolului femeii, am inteles cata nevoie are omenirea ca femeia sa isi dobandeasca din nou propriul «eu» si locul sau in planul lui Dumnezeu, ajutandu-l pe barbat sa le dobandeasca pe ale sale, ca impreuna sa lucreze in asteptarea Imparatiei lui Dumnezeu. Calea catre o astfel de intelegere de sine trece prin constiinta chemarii tale, care se descopera pas cu pas. Si vorba nu este despre a te socoti pe tine drept un om de sex feminin sau, cum scrie mereu in sens peiorativ ideologul feminismului, filozoful Simone de Beauvoir, a te simti pe tine ca om, in timp ce cei din jur spun mereu ca tu nu esti decat femeia omului. Important este sa constientizezi ca tu nu esti un simplu om, ci fiica lui Dumnezeu si odata cu aceasta sa intelegi ce inseamna acest lucru. Fragment din volumul "Carte despre feminitate" de Petru Kolomeitev:   „Erotica nu este totuna cu feminitatea. Cand femeile resping cu indignare feminitatea, cel mai adesea ele resping anume punctul de vedere erotic, indreptat asupra lor. Se spune ca pornografia este un lucru rau, iar erotica este un lucru bun, caci atractia dintre sexe este creata de Dumnezeu. Eu sunt gata sa spun ca erotica este tot un lucru rau, pentru ca femeia este vazuta aici ca un element de consum. Exista multe opere de arta in care este preamarita frumusetea creata de Dumnezeu si in care nudul reflecta o categorie estetica, precum tragismul: trupul dezgolit al lui Hristos rastignit provoaca un sentiment de profunda tristete. Fireste ca evaluarea operei de arta nu trebuie facuta cu rigla in mana - pentru a vedea cati centimetri din trup sunt dezgoliti. Aici este vorba mai degraba despre senzatiile pe care le provoaca o imagine sau alta. O masina frumoasa si o femeie disponibila din toate punctele de vedere stau una langa alta. Exploatarea frumusetii feminine este unul dintre cele mai urate fenomene ale lumii noastre decazute. Filozoful Dario Sommer, pe care l-am mai pomenit, a spus ca „feminitatea acum in mod gresit este redusa doar la un nivel ridicat de estrogen" si explica aceasta prejudecata prin imaturitate, infantilism. Cat de urat arata femeile care se straduiesc sa urmeze tiparele si modelele impuse de cultura in masa. Cum sa nu o intelegi dupa aceea pe femeia care nu voieste sa arate ca o femeie? Ca una disponibila din toate punctele de vedere? Ea vrea sa fie apreciata ca om si se va stradui sa ascunda acele forme care sunt considerate feminine. Eu intotdeauna am fost interesat de istoria costumului si as vrea sa va impartasesc observatia mea cu privire la modul Ecaterinei a II-a de a se imbraca. Cand s-a casatorit, ea avea o talie subtire, insa foarte curand a incetat sa se mai ingrijeasca de aspectul ei exterior si parea a fi destul de evident de ce i se coseau rochii care sa ascunda formele. Pe de alta parte, imparateasa accentua prin toate mijloacele atentia celor din jur asupra capului ei, purta diademe, coafuri inalte, ca sa arate: „Iata, aici uitati-va. Eu aici sunt. Capul meu este cel mai important".”

Pe aceeași temă