Imbogatirea, fixarea si activizarea vocabularului elevilor la clasele II-IV - Rastoaca Iuliana

Imbogatirea, fixarea si activizarea vocabularului elevilor la clasele II-IV - Rastoaca Iuliana

Descriere

Lucrarea de fata isi propune sa ilustreze ca stapanirea temeinica, folosirea corecta a limbii romane constituie o necesitate, dar si o datorie pentru toti vorbitorii acesteia limba fiind, asa cum se stie, una dintre caracteristicile definitorii ale individului.   A invata pe copii sa vorbeasca limba poporului nostru, s-o inteleaga, s-o foloseasca corect si constient, este un act de inalt simtamant patriotic. Pentru cultivarea sentimentului patriotic nu putem vorbi elevilor de bogatiile si frumusetile patriei, fara sa le vorbim despre frumusetea graiului romanesc, aceasta minunata zestre spirituala.   Am tinut sa mentionez aceste fapte, pentru a motiva alegerea acestei teme de gramatica, disciplina de studiu care, prin caracterul ei normativ, are un rol deosebit in formarea si perfectionarea comunicarii orale si scrise, in insusirea normelor si regulilor care stau la baza exprimarii in limba literara.   Experienta anilor de activitate instructiv-educativa mi-a dovedit ca elevul care invata bine gramatica, va reusi sa vorbeasca corect romaneste.   De asemenea, mi-a dat posibilitatea sa constat ca elevul va stapani notiunile de vocabular, daca va sti sa opereze, in functie de contextul lingvistic si situational, cu acesta. Mi-am propus pe parcursul acestei lucrari, sa evidentiez comorile de metal si de aur ale limbii oprindu-ma cu staruinta asupra notiunilor de vocabular (imbogatirea, fixarea si activizarea acestuia) pornind de la ideea ca lexicul reprezinta cartea de vizita a fiecaruia dintre noi.

Pe aceeași temă