Invat sa citesc! Comunicare in limba romana clasa I. Colectia inveti cu placere - Mirela Mihaescu, Stefan Pacearca, Anita Dulman, Crenguta Alexe, Otil
Descriere
Caietul de citire este structurat in 10 unitati de invatare care sunt organizate sub forma proiectelor tematice. Acestea trateaza domenii esentiale ale cunoasterii lumii, pornind de la autocunoastere („Cine sunt eu?”) spre cunoasterea realitatii inconjuratoare („Ce ne inconjoara?”), a valorilor culturale si sociale („Cine suntem noi?”, „Cum comunicam?”), a valorilor democratiei si a principiului nediscriminarii („Cum ne comportam?), precum si a principiilor care stau la baza unui stil de viata sanatos („Cum ne pastram sanatatea?). Fiecare unitate de invatare cuprinde mai multe lectii si cate o sectiune de recapitulare, evaluare si ameliorare/optimizare a invatarii. Copiii sunt atrasi catre cunoastere prin exercitii placute, inspirate din zona lor de cunoastere. Un alt punct important al lucrarii o constituie grafica aerisita, placuta si numarul mare de imagini. Astfel, elevii de Clasa I vor descoperi un caiet atractiv, bogat in desene si ilustratii, ce confirma filosofia Intuitext a invatarii prin joc. Succesiunea sunetelor/ literelor s-a realizat avand in vedere gradul de dificultate in pronuntare, modul cum se combina in formarea cuvintelor, precum si frecventa lor in limba romana. Cuvintele formate din trei sau mai multe silabe sunt introduse progresiv, exersarea ia de multe ori forma de joc, fiind respectate principiile invatarii. Textele propuse, in caietul de citire, de autori respecta particularitatile de varsta ale elevilor de clasa I, transmit mesaje pozitive, ii ajuta pe elevi sa exerseze citirea in ritmul specific varstei (prin cresterea progresiva a numarului de cuvinte) si sa faca pasi siguri spre intelegerea modului in care acestea se construiesc. De asemenea, caietul cuprinde informatii necesare unei exprimari si scrieri corecte, precum si elemente de comunicare orala si scrisa. Auxiliarul contine pagini destinate evaluarii initiale, recapitularii si evaluarii la finalul fiecarei unitati de invatare, recapitularii si evaluarii finale, pagini pentru ameliorare (Pentru a merge mai departe) si dezvoltare (Un pas spre Excelent), repere pentru reglare (Ai rezolvat asemanator). Evaluarea se realizeaza prin metode traditionale si complementare: probe scrise, proiecte, portofoliu, autoevaluare pe baza grilei oferite la finalul fiecarei probe de evaluare. Autori: Mirela Mihaescu, Stefan Pacearca, Anita Dulman, Crenguta Alexe, Otilia Brebenel