Sa dezlegam tainele textelor literare. Clasa a IV-a. Semestrul I - Carmen Iordachescu, Dana Dogaru
Descriere
Realizata conform noii programe, aprobata prin O.M. nr. 5003/02.12.2004, lucrarea aplica viziunea interdisciplinara integrata, cu accent pe comunicare. Aceasta urmareste succesiunea temelor din manualul de Limba si literatura romana. Clasa a IV-a — Semestrul I. Intelegerea textelor literare si aprofundarea notiunilor invatate se realizeaza prin modalitati atractive si antrenante: dialoguri, jocuri de rol ilustrative, jocuri diverse. Totodata „Clubul de lectura" propune frumoase texte, inclusiv dintre cele solicitate in manual, alese pentru ca elevii sa descopere placerea si utilitatea lecturii. Varietatea exercitiilor si a rubricilor propuse — pe teme familiare copiilor — ii ajuta pe elevi in dobandirea competentelor de comunicare, de receptare corecta a mesajului oral sau scris, prin folosirea precisa a cuvintelor si exprimarea adecvata in situatii concrete de comunicare, precum si in redactarea unor scurte compuneri pe diverse teme. CUPRINS: RECAPITULARE Din cartea vacantei O CARTE, UN PRIETEN IN PLUS Povestea fara sfarsit, dupa Michael Ende Povestea, de Nichita Stanescu Scrisoare, de Ana Blandiana Recapitulare DIN NATURA, IN CARTEA DE LECTURA Cioc! Cioc! Cioc!, de Emil Garleanu Piatra pitigoiului, dupa Tudor Arghezi Substantivul Scrierea unui text dupa un plan de idei Recapitulare SA FACEM CUNOSTINTA CU PERSONAJELE! Poveste cu un copil si un pestisor argintiu, dupa Ada Teodorescu Planul dezvoltat de idei. Povestirea unui fragment. Personajele Adjectivul Textul in care se prezinta un portret. Scrierea unui text care sa contina un portret. Personajele - asemanari si deosebiri Recapitulare PRIMIM SI DARUIM Cum s-a speriat micuta Mayrie, dupa Lyman Frank Baum Pronumele Schimbul verbal. Formularea unei solicitari Recapitulare INVATAM CUM INVATAM Textul informativ Legenda Recapitulare semestriala (1) Recapitulare semestriala (2)