DESCOPERĂ LUMEA ÎN CARE TRĂIEŞTI - Caiet interdisciplinat pentru prescolari (Luminita Mihoc)

DESCOPERĂ LUMEA ÎN CARE TRĂIEŞTI - Caiet interdisciplinat pentru prescolari (Luminita Mihoc)

Descriere

AV IZATĂ de M.E.C.T.S. 2010 de comisia constituită prin Decizia nr. 40523/30.07.2010, cu Proces-verbal nr.1849/iulie 2010. Învăţarea se bazează pe întrebări. Cine se întreabă mereu este bine poziţionat pe drumul învăţării. Cine se întreabă înseamnă că nu este deplin mulţumit de ceea ce ştie şi caută să vadă lucrurile şi altfel. Cine este impresionat de ceea ce află demonstrează cât se poate de clar că nu rămâne pasiv faţă de cunoaştere, că vrea să meargă mai departe. Cunoaşterea veritabilă este reflexivă; este nu o ţintă, ci un parcurs, nu o achiziţie, ci o năzuinţă, nu o proprietate individuală, ci un bun care trebuie dat mai departe. (C.Cucoş, 2009) Pe de altă parte întrebarea, la rândul ei, este o cunoscută care încă se cere cunoscută, este mereu gata să ne lase să o cucerim, dar nu uită să ne prindă în labirintul ei adesea întortocheat, este un amestec între cutia Pandorei şi întortocheatul labirint al Minotaurului. De aceea, noile paradigme în domeniul educaţiei ne arată că e bine să îi învăţăm şi să îi încurajăm pe copii să pună întrebări, tocmai pentru a evolua împreună cu noi adulţii spre cunoaştere şi pentru a ne ridica din platitudinea şi confortul cunoaşterii noastre, în care doar propriile noastre răspunsuri răsună. În acest sens, un exerciţiu bun îl reprezintă caietele de lucru în care copilul este învăţat ce este o întrebare, cum se formulează ea şi cum se răspunde la aceasta. Şirul de reacţii-răspuns, verbal-acţionale sau doar verbale îl conduce pe copil pe o axă a reflecţiei continue, care îl ajută să pătrundă, pas cu pas, CUNOAŞTEREA. Pornind de la acest fapt, autoarele au elaborat acest caiet de lucru „Descoperă lumea în care trăieşti”, prin care au urmărit să valorifice conţinutul celor şase teme mari de studiu pe care le prevede curriculumul pentru învăţământul preşcolar şi să dezvolte, printr-o serie de exerciţii-întrebări, plasate într-un context interdisciplinar, anumite competenţe cognitive, sociale şi chiar emoţionale necesare dezvoltării şi integrării socio-profesionale ulterioare. Sperăm ca această iniţiativă editorială să vină în sprijinul educatoarelor, în activităţile desfăşurate cu copiii preşcolari, dar şi în sprijinul părinţilor care vor dori să contribuie la îmbogăţirea experienţelor copilului în perioada preşcolarităţii.

Pe aceeași temă

Luminita Mihoc