Managementul evenimentelor personale, organizationale, internationale - Dumitru Oprea
Descriere
Cu o importanta majora din punct de vedere socio-economic, evenimentele organizate de profesionisti sint din ce in ce mai solicitate. De la conferinte, sesiuni de instruire sau stringeri de fonduri si pina la forumuri mondiale, toate au devenit o industrie estimata, in prezent, la citeva miliarde de euro. Autorii analizeaza aceasta piata aflata in plina dezvoltare, oferindu-le celor interesati informatiile necesare pentru organizarea unui eveniment, cum ar fi locul ideal care sa-l gazduiasca, metodele de promovare ori eventualele riscuri. Fiecare etapa este prezentata in detaliu, cu recomandari, strategii si metode de evitare a potentialelor probleme, pentru organizarea unui eveniment de succes. Din cuprins: Abordarea conceptuala a managementului evenimentelor • Initierea si documentarea evenimentelor • Planul de marketing si promovarea evenimentelor • Locul, amenajarile speciale si productia evenimentelor • Servicii si programe pentru participantii la evenimente • Resursele umane ale evenimentelor • Planificarea financiara a evenimentelor • Managementul riscurilor evenimentelor • Inchiderea si evaluarea evenimentelor Fragment: “Un alt factor care isi pune amprenta asupra planificarii financiare il reprezinta complexitatea evenimentelor. Astfel, pentru cele complexe, cum sunt conferintele internationale, concertele, competitiile sportive nationale, internationale, olimpice, pot fi solicitate studii de fezabilitate, adica se poate apela la un intreg arsenal de tehnici si metode specifice managementului financiar. Este unul dintre motivele pentru care din echipa vor face parte mai multi specialisti financiari, cu calificari si competente pe masura. In schimb, daca vorbim, de exemplu, despre un eveniment personal, de complexitate redusa, cu putini participanti, care isi propune sa ofere buna dispozitie, cu siguranta, planificarea financiara nu va cere un efort deosebit, dar presupune macar fixarea sumei pe care organizatorul este dispus sa o cheltuiasca. Principalul rezultat al planificarii financiare il reprezinta bugetul evenimentului, cu detalierea veniturilor si cheltuielilor. Fiecare dintre cele doua parti ale bugetului are un tratament diferentiat, incepând chiar de la orientarea evenimentului catre profit sau nu, complexitatea lui, asteptarile echipei si ale participantilor s.a.”