Generatia APP - Cum navigheaza tinerii prin universul digital al identitatii, intimitatii si imaginatiei

Generatia APP - Cum navigheaza tinerii prin universul digital al identitatii, intimitatii si imaginatiei

Descriere

    Cartea prezinta impactul folosirii permanente a media digitale asupra formarii identitatii, a trairii intimitatii si a dezvoltarii imaginatiei (ceea ce autorii numesc ”cei trei i”) tinerei generatii de astazi (”generatia app”). Autorii ajung la concluzia ca exista doua feluri de aplicatii si de moduri de a le folosi: aplicatii inspiratoare  si aplicatii care produc dependenta.     Cartea este de recomandata nu numai ”generatiei app”, dar si tuturor celor care au de a face cu educatia acesteia in sens larg.     Fragment din volum:       “Sinele la pachet        Participantii nostri la focus grup considera ca identitatile generatiei actuale sunt orientate spre exterior mai mult decat in cazul tinerilor din epoca predigitala. Cei care provin din medii instarite se focalizeaza cu preponderenta pe prezentarea unui sine lustruit la pachet care sa fie adecvat cerintelor de admitere la facultate sau posibililor angajatori. Ei par sa se priveasca tot mai mult ca pe niste obiecte cu valoare cantitativa pentru ceilalti: un scor la testul standardizat, o medie la examene, o colectie de premii academice, trofee, certificate de servicii prestate in comunitate, alte mentiuni. Un leader religios participant la focus grup a fost de acord cu alti respondenti spunand ca pentru multi tineri intrebarea ,Cine sunt eu?" inseamna „Ce voi produce eu?"     Alaturi de aceasta sensibilitate apare si un efort calculat pentru maximizarea propriei valori cu scopul de a obtine succes academic si profesional. Un participant a indicat ca atunci cand tinerii sunt intrebati ce sperante au, raspunsurile sunt „pragmatice, realizabile" , situate in prezent sau in viitorul apropiat, de tipul „o slujba buna", „o relatie buna", cu o frecventa mult mai mare decat la generatiile precedente. Atunci cand am vorbit cu psihologii, un participant a declarat ca multi dintre tinerii de azi sufera de o „iluzie a planificarii" - o credinta (gresita) ca daca vor face planuri bune, practice, nu se vor confrunta cu incercari viitoare sau cu obstacole in calea succesului.     Am observat si noi aceste tendinte direct in seminariile reflexive cu studentii din anul I la Harvard. Multi tineri vin la universitate cu vietile bine cartografiate - ca intr-o Super Aplicatie. „Voi absolvi Stiinte Politice, voi lucra la Institutul de Politici, voi fi intem in Washington DC vara, voi lucra pentru Teach for America si apoi voi candida pentru un post de senator al statului meu cand voi avea 28 de ani."

Pe aceeași temă

Howard Gardner