Sa dezlegam tainele comunicarii clasa a II-a, semestrul II. (Auxiliar creat dupa manualul editurii CD Press)

Sa dezlegam tainele comunicarii clasa a II-a, semestrul II. (Auxiliar creat dupa manualul editurii CD Press)

Descriere

     Intelegerea textelor literare si aprofundarea notiunilor invatate se realizeaza prin modalitati atractive si antrenante: dramatizari, dialoguri, jocuri de rol ilustrative, jocuri diverse. Totodata Clubul de lectura propune frumoase texte, alese pentru ca elevii sa descopere placerea si utilitatea lecturii. Varietatea exercitiilor si a rubricilor propuse - pe teme familiare copiilor - ii ajuta pe elevi in dobandirea competentelor de comunicare, de receptare corecta a mesajului oral sau scris, prin folosirea precisa a cuvintelor si exprimarea adevcata in situatii concrete de comunicare, precum si in redactarea unor scurte compuneri pe diverse teme.     Fragment:       “Somnoroase pasarele – de Mihai Eminescu        1. Completeaza spatiile libere.     • Poezia are ..... strofe. Fiecare strofa contine cate ...... versuri.     • Poezia exprima un sentiment de .......................       2. Raspunde la intrebari.     a) Ce se intampla cu natura in orele serii?     b) In ce moment al zilei vin pasarile la cuiburi?          3. Scrie in dreptul fiecarei idei numarul strofei potrivite.     • Pasarile adorm in cuiburile lor.      • Luna rasare si vegheaza peste frumusetea naturii adormite.     •  Si lebada se indreapta spre culcusul ei.     •  Natura doarme si e liniste in padure si in gradini.       4. Incercuieste elementele naturii prezente in versurile poeziei.      • pasareiele     • muntele      • florile      • luna      • soarele     • stelele     • codrul     • lebada     • izvoarele      • apele        5. Selecteaza explicatii potrivite ale expresiilor.      • „Izvoarele suspina" inseamna:            • susurul apei care curge seamana cu suspinele (oftatui) unui om;            • izvoarele plang cu suspine;            • apa curge zgomotos.        • „Codrul negru tace” arata ca:            • toate vietatile padurii dorm;            • linistea noptii s-a asternut peste padure;            • padurea este obosita, nu mai poate sa vorbeasca.        •  „Dorm si florile-n gradina" inseamna:           • florile si-au strans petalele;           • plantele si-au lasat florile cat mai aproape de pamant;           • florile si-au aplecat capetele.        • „Fie-ti ingerti aproape" inseamna:           • lebada gratioasa seamana cu un inger;           • poetul doreste ca fiintele sa fie protejate de ingeri in timpul somnului;           • linistea noptii este protejata de ingerii care coboara.”

Pe aceeași temă

Carmen Iordachescu