Ladita cu fapte bune

Ladita cu fapte bune

An publicare
2018
Nr. Pagini
1
ISBN
2000000911915

Descriere

Planşă cu imaginea lădiţei și 12 stickere „struguri”, având spaţii destinate scrisului, unde copilul/adultul va nota faptele frumoase realizate de către cel mic. Pe fiecare strugure va fi precizată o faptă remarcabilă. Prin urmare, cu cât vor exista mai multe fapte bune, cu atât lădiţa va conţine mai mulţi struguri.Planşa este adecvată pentru:
– Copiii cu o stimă de sine mai redusă (pe care ne dorim să îi încurajăm să îşi formeze o părere mai bună despre ei înşişi);
– Copiii care adoptă, de obicei, comportamente indezirabile (ne propunem să îi determinăm să repete faptele lor bune, pe viitor, prin evidenţierea acestora);
– Copiii catalogaţi drept „cuminţi”, „corespunzători”, care nu primesc suficiente aprecieri pozitive, deoarece părinţii/educatorii s-au obişnuit ca ei să se încadreze în cerinţe/să nu cauzeze probleme. Copiii de acest gen rămân frecvent cu frustrări şi se întâmplă uneori să comită „fapte reprobabile” tocmai pentru a ieşi cumva în prim-plan.Beneficii: creşterea încrederii în sine a copilului, încurajarea comportamentelor dezirabile ale acestuia, acoperirea nevoii de atenţie/apreciere, precum şi responsabilizarea copilului.Sugestii de lucru: Varianta I – Copilul este solicitat să enumere faptele bune pe care le-a realizat într-o perioadă determinată, de preferat, recentă – pentru a şi le reaminti mai uşor (poate fi vorba despre o saptămână/de când a început grădiniţa sau şcoala/de când s-a întors de la bunici etc.). Astfel, va conştientiza că faptele sale bune sunt vizibile pentru ceilalţi, chiar apreciate pe măsură.Varianta a II-a – Copilul este anunţat că urmează să umple lădiţa cu fapte bune, începând din ziua respectivă, iar când aceasta va fi plină, el va primi o anumită recompensă. I se va explica faptul că pe fiecare sticker „strugure” se va nota câte o faptă bună, invocată de copil şi confirmată de adult. I se vor da exemple de astfel de fapte, incluzându-se mici responsabilităţi – să pună şerveţele pe masă, să şteargă praful etc. – pentru îndeplinirea acestora permiţându-i-se să pună stickere„struguri” în lădiţă.Dacă vă confruntaţi cu situaţia în care copilul consideră că nu are ce să pună în lădiţă (afirmă că nu a făcut deloc fapte bune), ghidaţi-l, rugându-l să dea exemple de contexte (întâmplări) sau reamintiţi-i momente în care a ajutat un alt copil/un părinte/un bunic etc., a hrănit peştişorii sau poate a îngrijit plantele, astfel încât acesta să îşi atribuie, treptat, comportamentele respective. Sau pur şi simplu începeţi să faceţi împreună anumite treburi (o prăjitură, curăţenie, etc.) astfel încât să devină evident pentru el că are fapte bune de enumerat, din moment ce şi-a adus contribuţia la respectivele activităţi.Menţiune: planşa poate fi utilizată în activităţi individuale, conform sugestiilor de mai sus, dar are aplicabilitate şi pentru grupuri mici, pe care copiii le frecventează des – fiecare copil pune în lădiţă o faptă bună, raportată la grupul din care face parte, la sfârşitul zilei/săptămânii, cei mici devenind astfel conştienţi că purtările lor frumoase contează, deoarece îmbunătăţesc calitatea relaţiilor. Încurajăm astfel prietenia dintre copii, întrajutorarea, dreptatea – vor pune struguri în ladă numai copiii care într-adevăr au dovedit prin comportamentul lor că au fost atenţi cu cei din jur.

Pe aceeași temă

Timothy Ferriss

Gelu Diaconu

Evgheni Vodolazkin

Diana Mihaela Tenciu

Diana Mihaela Tenciu

Diana Mihaela Tenciu

Diana Mihaela Tenciu

Diana Mihaela Tenciu

Diana Mihaela Tenciu