Mijloace pentru insusirea tehnicii jocului de fotbal
Descriere
Cuvant inainte / 7
INTRODUCERE / 9
LEGENDA SEMNELOR CONVENTIONALE / 14
CAPITOLUL I
MIJLOACE PENTRU INVATAREA ELEMENTELOR TEHNICE DE INTRARE IN POSESIA MINGII / 15
1.1. Mijloace pentru invatarea preluarii mingii / 15
1.2. Mijloace pentru invatarea deposedarii adversarului de minge / 23
CAPITOLUL II
MIJLOACE PENTRU INVATAREA ELEMENTELOR TEHNICE DE PASTRARE A MINGII / 29
2.1. Mijloace pentru invatarea protejarii mingii / 29
2.2. Mijloace pentru invatarea conducerii mingii / 31
2.3. Mijloace pentru invatarea miscarii inselatoare / 40
CAPITOLUL III
MIJLOACE PENTRU INVATAREA ELEMENTELOR TEHNICE DE TRANSMITERE A MINGII / 48
3.1. Mijloace pentru invatarea lovirii mingii cu piciorul / 48
3.2. Mijloace pentru invatarea lovirii mingii cu capul / 67
3.3. Mijloace pentru invatarea aruncarii mingii de la margine / 78
CAPITOLUL IV
MIJLOACE PENTRU INVATAREA ELEMENTELOR TEHNICE SPECIFICE JOCULUI PORTARULUI / 87
4.1. Mijloace pentru invatarea pozitiei fundamentale / 87
4.2. Mijloace pentru invatarea deplasarilor in teren / 90
4.3. Mijloace pentru invatarea prinderii mingii fara plonjon / 93
4.4. Mijloace pentru invatarea prinderii mingii din plonjon / 98
4.5. Mijloace pentru invatarea blocarii mingii / 102
4.6. Mijloace pentru invatarea boxarii si devierii mingii / 104
4.7. Mijloace pentru invatarea repunerii mingii in joc cu mana si cu piciorul / 107
BIBLIOGRAFIE / 112 Cuvant inainte Mijloace pentru insusirea tehnicii jocului de fotbal Fotbalul actual, caracterizat prin dorinta din ce in ce mai mare de obtinere a performantelor intr-un timp cat mai scurt, intelege si gaseste resurse prin specialistii sai sa-si indrepte atentia tot mai mult asupra esalonului de copii si juniori.
In acest sens, prezentul volum incearca prin continutul sau, sa ofere studentilor (in spatiu informational), profesorilor (in spatiu didactic) si antrenorilor (in spatiu performantional) un set de mijloace ale insusirii tehnicii jocului de fotbal, repere practice prin care ABC-ul sau primii pasi metodologi sa poata fi parcursi cu usurinta.
Ideea unanim recunoscuta, conform careia jocul de fotbal actual se desfasoara in mare criza de timp si spatiu, a stat la baza alcatuirii mijloacelor descrise in paginile ce urmeaza, chiar daca etapa careia ne adresam este cea a invatarii.
In final dorim ca mijlocele prezentate sa reprezinte un punct de pornire, un model in activitatea practica specifica, model ce permanent poate fi imbunatatit.
Autorul