Nebuni pentru Krishna si nebuni pentru Hristos
Descriere
Autorul acestui volum s-a nascut in anul 1981 in Ivesti, jud. Galati. Este licentiat (2004) si doctor in teologie (2011) al Facultatii de Teologie Ortodoxa „Justinian Patriarhul” – Universitatea din Bucuresti. A efectuat studii de aprofundare la Universitatile din Marburg si Tubingen (2008-11) si a fost asistent la catedra de Noul Testament si Istoria Bisericii Vechi la Facultatea de Teologie Evanghelica – Universitatea din Frankfurt (2012-14). In 2014 a intrat in obstea manastirii „Sf. Martiri Brancoveni” din Nurnberg, fiind hirotonit diacon (2015) si preot (2017). Din 2015 indeplineste functia de consilier cultural al Arhiepiscopiei Ortodoxe Romane a Germaniei, Austriei si Luxemburgului. A tradus mai multe lucrari de teologie din limba germana si a publicat articole in domeniul istoriei religiilor, istoriei bisericesti si al studiului Noului Testament in diferite reviste teologice si volume colective. Este co-editor (impreuna cu prof. Stefan Alkier) al vol. Wunder in orthodoxer und protestantischer Sicht, Kleine Schriften des Fachbereichs Evangelische Theologie der Goethe-Universitat Frankfurt am Main, Leipzig, 2015. A mai publicat volumele: Los santos de la Tierra Rumana, Andreiana, Sibiu, 2015 si Comori pe calea Imparatiei. Vietile sfintilor ale caror moaste se gasesc in Catedrala Mitropolitana din Nurnberg si in parohiile din Arhiepiscopia Ortodoxa Romana a Germaniei, Austriei si Luxemburgului, Doxologia, Iasi, 2019. Cartea de fata reprezinta o varianta usor modificata a tezei de doctorat in teologie (istoria religiilor) intitulata „Devotiune si iubire in hinduism si crestinism”, sustinuta in februarie 2011, sub indrumarea prof. dr. Remus Rus. Lucrarea isi propune o privire comparativa asupra biografiilor a doi „sfinti nebuni”, socotite mai mult sau mai putin „pilduitoare” pentru universurile religioase in care ele se desfasoara, chiar daca ele nu pot fi considerate comportamente fondatoare. Dimpotriva, ele par sa nu treaca de statura unor sinteze ale manifestarilor religioase extreme ce fusesera atestate cu mult inainte. Este vorba despre doi asceti atipici, unul provenind din rasaritul ortodox sirian (Sf. Simeon din Emesa), celalalt din hinduismul bengalez (Caitanya Mahaprabhu), exemplari prin fervoarea mistica si manifestarea zgomotoasa, pe alocuri violenta, penduland intre abject, ridicol, hilar si sublimul iubirii totale fata de divinitate si semeni – o iubire insotita de abandonarea oricarei demnitati umane incadrabile asteptarilor.