In cautatea Glontului de Argint. Marketingul electoral in Romania, Nicolae-Sorin Dragan

In cautatea Glontului de Argint. Marketingul electoral in Romania, Nicolae-Sorin Dragan

Editura
An publicare
2020
Nr. Pagini
412
ISBN
9786067494938

Descriere

In cautarea Glontului de Argint. Marketingul electoral in Romania

Fiintele supranaturale, in general periculoase, care populau imaginarul folcloric european puteau fi rapuse cu ajutorul unui arsenal limitat de instrumente – apa sfintita, lemnul crucii, crucea in sine, usturoiul, uneori lumina soarelui. Mai era si argintul – varful de sageata sau pumnalul in vremuri mai vechi, glontul dupa aparitia armelor de foc. Efectul acestui proiectil era instantaneu, puternicul oponent fiind transformat in cenusa.   In anii ’20, nevoia de a incadra si de a explica impactul tot mai pronuntat al media asupra publicului a dat nastere teoriei „glontului magic”. A mai fost denumita si teoria „injectiei hipodermice” sau a „curelei de transmisie”. In sine, aceasta se refera la ideea ca mesajul porneste din media ca dintr-un pistol si se infige ca un glont in capul consumatorului care-l accepta pasiv. La fel cu toti ceilalti consumatori expusi aceluiasi mesaj. Destul de rapid, aceasta teorie a fost infirmata, dar chiar si in zilele noastre exista o perceptie supradimensionata a influentei media asupra individului.   In marketingul electoral, glontul de argint este un soi de combinatie intre cele doua proiectile pomenite anterior. In principiu, ar fi vorba de un moment de campanie care ar duce la scoaterea din joc a unui adversar, in general prin intermediul unei dezvaluiri devastatoare care ar determina dislocarea unui numar important de voturi, suficiente pentru pierderea alegerilor.

Pe aceeași temă

Bogdan Teodorescu

Bogdan Teodorescu

Bogdan Teodorescu

Bogdan Teodorescu

Bogdan Teodorescu