Anatomia și fiziologia omului. Modele didactice pentru liceu și admitere la facultate

Anatomia și fiziologia omului. Modele didactice pentru liceu și admitere la facultate

Descriere

Volumul se adreseaza tinerilor care se pregatesc sa sustina examenul de admitere la Facultatea de Medicina, precum si elevilor de liceu (clasele a X-a si a XI-a) si celor care se pregatesc pentru examenul de bacalaureat la biologie. Imbogatit cu noi modele didactice in functie de cerintele programelor scolare din ultimii ani, constituie un instrument de lucru care faciliteaza interpretarea logica a fenomenelor si a notiunilor din manualele alternative, structurarea si sistematizarea adecvata a acestora.
De asemenea, acest auxiliar le este util si profesorilor de biologie, oferind modele didactice utilizabile in predarea sau evaluarea la clasa a notiunilor de anatomia si fiziologia omului, intr-o unitate mica de timp si cu eficienta maxima.

Lucrarea prezinta schite ce ajuta la intelegerea formei si structurii unei celule, sau a unui organ.


Fragment:

" IV.6.2.2. Reflexe neconditionate Caracteristici:
— se numesc neconditionate deoarece existenta lor nu depinde de nici o conditie;
— arcurile reflexe sunt prezente inca din momentul nasterii;
— sunt permanente si relativ fixe;
— se mostenesc din generatie in generatie in cadrul aceleiasi specii;
— se inchid (au centrii de comanda) la etajele inferioare ale sistemului nervos central (diencefal, mezencefal, metencefal, mielencefal si maduva), dar au control la nivelul cortexului cerebral;
— sunt independente de experienta personala a individului;
— excitantii care provoaca reflexul neconditionat se numesc excitanti neconditionati sau absoluti.
O forma speciala a reflexelor neconditionate aparute in decursul filogeniei o constituie instinctele.
Instinctele reprezinta complexe de reflexe neconditionate care asigura diferitele forme de adaptare a fiintelor vii la conditiile de mediu.
   
IV.6.2.3. Reflexe conditionate Caracteristici:
— se numesc conditionate deoarece aparitia lor la individ depinde de indeplinirea (respectarea) unor conditii;
— arcurile reflexe se formeaza in timpul vietii individului;
— sunt temporare, nepermanente, putand deci sa dispara in cursul vietii individului;
— sunt reflexe individuale si deci nu sunt caracteristice speciei;
— se inchid la nivelul scoartei cerebrale;
— are rolul de a adapta permanent individul la mediul inconjurator;
— se formeaza pe baza reflexelor neconditionate, iar absenta lor duce la imposibilitatea adaptarii organismului in mediu;
 — excitantii care provoaca reflexul conditionat se numesc excitanti conditionati care initial au fost indiferenti. "

Pe aceeași temă

Mircea Nedea