Crowdsourcing. De ce viitorul în afaceri e determinat de puterea maselor

Crowdsourcing. De ce viitorul în afaceri e determinat de puterea maselor

Descriere

Titlu original: Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business
De ce P&G apeleaza mereu la amatori entuziasti, pentru a-si rezolva dilemele stiintifice si tehnice?
Cum e posibil ca niste companii atat de diferite, precum iStockphoto si Threadless, sa aiba o mana de angajati si, totusi, sa obtina venituri de milioane de dolari anual?
Si cand au preluat stafeta nativii digitali?
In SUA s-a constatat ca exista mai multi adolescenti creatori de continut pe internet decat consumatori. Asadar, se implineste previziunea facuta de Alvin Toffler: consumatorii vor dobandi un control mare asupra crearii produselor, devenind astfel „prosumatori“.
Crowdsourcing ilustreaza felul in care puterea celor multi poate fi folosita pentru a face lucruri care erau candva responsabilitatea celor putini si specializati.
Jeff Howe arata de ce masele sunt talentate, chibzuite, creative, surprinzatoare si eficiente. E o chestiune de meritocratie, unde varsta sexul, rasa, educatia si trecutul profesional nu mai conteaza. Calitatea muncii conteaza. Daca poti presta un serviciu nou, proiecta un produs inedit sau rezolva o problema inca nerezolvata, atunci slujba e a ta.
Dar fenomenul de crowdsourcing a declansat schimbari dramatice in organizarea firmelor, angajarea fortei de munca si stilul de viata al oamenilor. Pe masura ce masele se impun prin inovatie, devine inevitabila disruptia fata de munca traditionala.
Prin crowdsourcing obtii ceea ce iti trebuie –
mai rapid, mai ieftin, mai inteligent si mai usor.
Howe ia la bani marunti atat consecintele pozitive, cat si pe cele negative ale acestui fascinant fenomen. Apeland la nenumarate informatii provenite din prima linie a acestei revolutii profesionale, el scoate la iveala o serie intreaga de povesti care arata implicatiile economice, culturale, politice si de afaceri provocate de crowdsourcing.
„Un ghid captivant si documentat, pentru noua creativitate colaborativa.“ (Times)
„Un scenariu corporatist bine scris si bine-venit in vremuri de cumpana.“ (BusinessWeek)
„Un amestec de afaceri, sociologie, tehnica si teorie organizationala.“ (Newsweek)

Jeff Howe este redactor la revista Wired, unde scrie, printre altele, despre industria divertismentului. A fost editor senior la Inside.com si a scris la Village Voice. In cei cinci­sprezece ani de jurnalism, a calatorit in toata lumea si a tratat subiecte diverse, de la criza acuta de apa din Asia Centrala pana la implicatiile patentarii genelor.
A scris articole si pentru publicatiile U.S. News & World Report, Time, Washington Post, Mother Jones si multe altele. Locuieste in Brooklyn, New York, impreuna cu sotia si copiii.

Jeff HOWE
Este coordonator de program pentru Media Innovation si profesor asistent la Northeastern University. Multa vreme editor la revista Wired, Howe a inventat si folosit pentru prima data termenul crowdsourcing intr-un articol pentru aceasta publicatie.
Ulterior a scris cartea de fata, care in cativa ani a fost tradusa in 10 limbi.
A fost senior editor la Inside.com si a scris articole pentru Washington Post, Newyorker.com, New York Times, Newsweek, U.S. News & World Report, Time, Mother Jones, Village Voice si multe alte publicatii.
In cei cincisprezece ani de jurnalism a calatorit in toata lumea si a tratat diverse subiecte, de la criza acuta de apa din Asia Centrala pana la implicatiile patentarii genelor.

Outliers
Colectia celor mai avangardiste carti scrise de:
Ganditori de exceptie
Experti ce au depasit limitele stiute ale succesului
Inovatori in domenii revolutionate sau create de ei
Ideile lor metamorfozeaza structuri si paradigme, schimba complet fizionomia afacerilor si redefinesc ce e nou, original si indraznet. Sunt primii care urca pe scara evolutiei si tot ei dezvaluie mecanismele secrete ale reusitei.
Sfideaza si tu rezonabilul si fii cu un pas inaintea tuturor!


„Desi grupurile mici au fost adesea baza inaltei performante, Jeff Howe sustine cu argumente puterea unor comunitati mult mai largi. […] O comunitate potrivita, pentru un stimulent potrivit, poate adesea crea, consolida si administra cercetari si initiative de afaceri, mai eficient si mai ieftin decat o intreprindere traditionala.“
—Michael Useem
profesor de management
„Dincolo de intelepciunea multimii se afla munca multimii, o sursa redutabila si transformatoare de creativitate si un motor economic ce sfideaza regulile traditionale. Cartea lui Jeff Howe […] e patrunzatoare, amuzanta si indispensabila.“
—Steven Levy
jurnalist si scriitor
„Jeff Howe explica schimbarea complexa si vitala din peisajul de afaceri: in urmatorii cativa ani, clientii tai ar putea deveni colaboratorii (sau competitorii) tai. Abilitatea autorului de a tese laolalta povesti si strategii face din Crowdsourcing un indrumar fermecator si indispensabil in aceasta lume noua.“
—Clay Shirky
profesor, consultant si scriitor

Pe aceeași temă

Jeff Howe