Modalitati si tehnici de evaluare in invatamantul primar

Modalitati si tehnici de evaluare in invatamantul primar

Editura
An publicare
2019
Nr. Pagini
92
ISBN
9786065838819

Descriere

Pentru eficientizarea si optimizarea actului de evaluare se pune tot mai mult accent pe imbinarea strategiilor traditionale cu strategiile alternative de evaluare datorita valentelor formativ-educative pe care acestea le poseda. Pentru ca "alternativa" ca atribut al democratiei se reflecta si in invatamant, am studiat literatura de specialitate, lucrari de specialitate, articole din presa pedagogica si am adaugat, prezentat strategii moderne de evaluare. Din experienta acumulata la catedra am inteles ca alternarea metodelor si tehnicilor de evaluare faciliteaza, imbunatatesc, orienteza activitatea de invatare catre continuturi esentiale,determina un stil de invatare si stimuleaza motivatia pentru invatare. Controlul sistematic ofera posibilitatea unui feed-back asupra performantelor,ii ajuta pe elevi sa-si dezvolte capacitati de autoevaluare, de autoapreciere dirijata, controlata. Folosirea cu pricepere, finete a modalitatilor si tehnicilor de evaluare imbunatatesc rezultatele scolare odata cu cresterea randamentului scolar.   O complementaritate a metodelor de evaluare reprezinta o alternativa care diversifica si imbogateste practica evaluativa, in acest mod evitandu-se rutina si monotonia. In ciclul primar se pot utiliza moduri sau tipuri diferite de probe de evaluare, combinate optim in functie de obiectivele propuse, de inspiratia educatorului, care pot aduce un pachet important de informatii in legatura cu progresul elevilor, informatii care mai apoi trebuie sa fie valorificate, sa se indreapte catre rolul formativ, catre sedimentarea cunostintelor dobandite anterior. Din punct de vedere teoretic am urmarit implicatiile pe care modalitatile traditionale si alternative de evaluare le au asupra procesului de invatare si asupra personalitatii in formarea elevului. Din punct de vedere aplicativ, sunt exemplificate metode traditionale si alternative de evaluare care sa favorizeze procesul de invatare si individualizare a performantelor scolare.

Pe aceeași temă

Laura Claudia Gora