Cartea imaginilor. Comori din arhiva Institutului C.G. Jung din Zürich
Descriere
Cartea imaginilor. Comori din arhiva Institutului C.G. Jung din Zurich Imaginile provenite din inconstient au darul de a fascina intotdeauna privitorul. Fie ca exprima senzualitate, violenta, destramare, sau dimpotriva, crestere, ordonare, ele transmit misterul profunzimilor noastre psihice, comune noua tuturor la nivel ancestral, arhetipal. Rod al travaliului analitic intreprins de pacientele si pacientii lui C.G. Jung, cele peste 4000 de imagini din arhiva Institutului C.G. Jung din Zurich, create intre anii 1917 si 1950, reprezinta o inestimabila comoara ce de abia in 2018 a fost expusa publicului larg, cu ocazia aniversarii a 70 de ani de la infiintarea Institutului. Concomitent cu expozitia a luat fiinta aceasta carte, unde sunt prezentate si comentate de cunoscuti analisti jungieni cele mai importante dintre imagini. Pentru a fi mai usor de urmarit, ele au fost catalogate si clasificate pe teme. Astfel, intr-o grafica de exceptie, cititorului ii sunt dezvaluite rand pe rand simboluri precum mandala, sarpele, soarele, apa, lumina, pomul vietii, spatii ale trecerii, oul cosmic si, desigur, omul in diversele sale ipostaze, toate ajutand la trasarea unei harti interioare tot mai vii si mai elaborate. Ruth Ammann, curatoare a Arhivei de Imagini a Institutului C.G. Jung din Zurich, este analista formatoare si lector la Institutul C.G. Jung din Zurich. De aceeasi autoare, la Editura Trei a aparut Terapia prin jocul cu nisip – Sandplay. Verena Kast, profesoara de psihologie si psihoterapeuta cu practica privata, este lector si analist formator la Institutul C.G. Jung din Zurich. La Editura Trei au aparut cartile sale: Umbra din noi, Fiicele tatalui, fiii mamei, Depasirea de sine. Ingrid Riedel este analista jungiana, teologa si germanista, profesoara asociata de psihologie a religiei si psihoterapeuta cu practica privata in Konstanz, precum si lector si analist formator la Institutele C.G. Jung din Zurich si Stuttgart. Ce se intampla asadar in timpul pictarii unui tablou? Nu pot incerca decat sa exprim in mod coerent ce traiesc eu insami cand pictez: ganduri, sentimente si imagini care plutesc in interiorul nostru, respectiv o stare de a fi interioara, plastica, fluida se densifica si se uneste, prin miscari de tatonare ale mainii si pensulei, cu esenta culorilor. Fiecare culoare are caracterul ei propriu, vibratia ei proprie, emanatia ei emotionala, simbolistica ei specifica. Intregul proces al desenului si picturii este fluid, un proces de cautare si tatonare, indefinit pana in momentul cand culoarea, uscandu se, capata o forma compacta. Atunci incepe un nou proces: puterea de stralucire a culorii proaspat amestecate se rasfrange asupra corpului si sufletului si declanseaza noi ganduri si emotii. Este un proces extraordinar, de la energie fluida la energie compacta si inapoi la energie fluida - Ruth Ammann