Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995 și legislație conexă 2018 Ediție PREMIUM

Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995 și legislație conexă 2018 Ediție PREMIUM

An publicare
2018
Nr. Pagini
608
ISBN
9786063902017

Descriere

Legea notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995 si legislatie conexa 2018 INCLUDE SI: ● DOCTRINA ● JURISPRUDENTA ● ADNOTARI Ingrijit de notar public Alin-Adrian Moise, volumul Legea notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995 si legislatie conexa 2018 reuneste in paginile sale o serie de acte normative care vizeaza cu precadere latura procedurala a activitatii notariale si care sunt de o importanta ridicata, in conditiile in care reforma din ultimii ani a dreptului privat a condus si la augmentarea considerabila a izvoarelor in sens formal ale dreptului notarial. Aceasta a treia editie a culegerii de legislatie notariala include, printre actele normative noi, Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1489/2018 privind Procedura de stabilire a schimbului de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania si Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (introdus sub art. 160 alin. (8) lit. a) al Codului de procedura fiscala, in temeiul caruia este emisa). Procedura anexa la Ordin stabileste, printre altele, modalitatea in care notarul public poate obtine, pe cale electronica, certificatul de atestare fiscala (eliberat de organul fiscal central, iar nu de cel local) necesar dezbaterii procedurilor succesorale ca urmare a ultimelor modificari aduse Codului de procedura fiscala. Insa notabil este faptul ca art. 8 alin. (4) al Procedurii prevede urmatoarele: „A.N.A.F. transmite CNARNN – Infonot informatiile cuprinse in lista debitorilor, persoane fizice care inregistreaza obligatii fiscale restante ulterior publicarii acesteia pe site-ul A.N.A.F., in vederea inscrierii in Registrul National Notarial de Evidenta a Creditorilor Persoanelor Fizice si pentru formularea opozitiei la partaj sau la donatie, dupa caz” (s.n.). Or, practicianul din activitatea notariala poate remarca rapid din lectura acestei norme faptul ca denumirea registrului indicat de text este diferita de cea de la art. 164 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 36/1995, care vorbeste despre „Registrul national notarial de evidenta a creditorilor persoanelor fizice si a opozitiilor la efectuarea partajului succesoral (RNNEC)”. Apare asadar (pe cale ocolita si printr-o tehnica legislativa cel putin bizara) notiunea de „opozitie la donatie” si ramane de urmarit in ce masura cadrul legislativ se va modifica (si corela cu Codul civil) in vederea explicitarii acestei notiuni, care, cel putin la prima vedere, ni se pare inoportuna si de natura sa ingreuneze si mai mult circuitul civil (in beneficiul, foarte discutabil raportat la libertatea contractuala, al unui interes al creditorului fiscal), la fel cum, de altfel, contribuie si toate aspectele semnalate de noi in prefetele la editiile anterioare, aspecte care, din pacate, sunt in continuare la fel de indepartate in a-si gasi o rezolvare.

Pe aceeași temă

Alin Adrian Moise